نماینده ولی فقیه در گیلان:

در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کار پلیسی نیستیم و این فریضه خط و جناح ندارد

نماینده ولی فقیه در گیلان امر به معروف و نهی از منکر را خودصیانتی در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: زیربنای تمدن اسلامی عمل به دستورات اسلام و دوری جستن از زشتی در قالب امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه گیلانی ها مردمی فهیم، نجیب و عاقل هستند اظهار کرد: طبق فرموده قرآن آمران به معروف و ناهیان از منکر، بهترین مردم هستند.
وی در ادامه به شکل گیری انقلاب اسلامی برپایه تمدن اسلامی اشاره کرد و افزود: تمام قدرت های سلطه گر علیه انقلاب اسلامی اقدام کردند اما این انقلاب همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر خودصیانتی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: زیربنای تمدن اسلامی عمل به دستورات اسلام و دوری جستن از زشتی هاست و در قالب امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.
آیت الله فلاحتی، جمهوری اسلامی را در بخش انسان سازی، بسترسازی و افق ها موفق دانست و بیان کرد: هر جا برای رضای خدا گام برداشتیم خدای متعال ما را کمک کرده است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، فضای جامعه را در دست مسئولان عنوان کرد و گفت: تقوا را تمام جوامع قبول دارند و مردم اشاعه خوبی ها، فرهنگ نورانی اسلام و قرآن را از متولیان امر می خواهند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از ناهنجاری ها در جامعه آزاررسان است، خاطرنشان کرد: ممکن است در بعضی جاها فساد باشد اما این امر به معنای وجود فساد گسترده نیست.

آیت الله فلاحتی بر یاری رساندن مسئولان نسبت به دین خدا تاکید کرد و یادآور شد: در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کار پلیسی نیستیم اما مردم با دیدن بدی ها باید تذکر دهند.
وی با تاکید براینکه می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به فرهنگ عمومی شود، اظهار کرد: یکی از منکرها بی توجهی به هنجارهای اجتماعی است و به آن لطمه وارد می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر جسور بودن مسئولان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر خط و جناح ندارد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تمام زیربناهای جامعه به امر به معروف و نهی از منکر پیوند خورده است، بیان کرد: تمام احکام الهی حتی جهاد در راه خدا بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند ظرافت های ویژه عنوان کرد و گفت: می خواهیم فرهنگ بومی و آداب ملی ما را نگیرند و این امر نیازمند یاری رساندن مسئولان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه روش های تربیتی و مسائل دینی باید با استفاده از حوزویان و دانشگاهیان در جامعه انجام شود، تصریح کرد: از هر برنامه ای که مردم را در مسیر عقلانیت و دینمداری قرار دهد باید استفاده کرد.
آیت الله فلاحتی، امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فعالیت های دلسوزانه و مشفقانه عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه صدا و سیما می تواند بزرگ ترین فعالیت را در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، اظهار کرد: سیمای عفاف و حجاب را به صورت زیبا در شبکه باران راه اندازی کنید.

ستاد امر به معروف در شهرستان های گیلان دایر می شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در جلسه مذکور رویکرد این ستاد را صددرصد فرهنگی عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک دستور الهی است.
حسن کربلایی به دایر شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان های گیلان اشاره کرد و افزود: ستادهای مذکور به ریاست ائمه جمعه و دبیری فرماندهان سپاه در شهرستان ها تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه تشکیل ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های ما است، تصریح کرد: از حدود ۷۰ دستگاه در گیلان به ۱۰ دستگاه ورود کردیم ضمن اینکه شرح وظایف تمام دستگاه ها در امر به معروف و نهی از منکر مشخص است.

بعضی ها به دنبال ترویج بی حیایی در جامعه هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه این فریضه نیازمند نقشه راه است اظهار کرد: بعضی ها به دنبال ترویج بی حیایی در جامعه هستند.
حجت الاسلام سعید مهدوی بر مهندسی فرهنگی جامعه تاکید کرد و افزود: ۹۰ درصد فعالیت ها در امر به معروف و نهی از منکر ایجابی و فرهنگی است ضمن اینکه ۱۰ درصد سلبی را باید جدی گرفت.

حفظ انقلاب با امر به معروف تحقق پیدا می کند

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: روشن نگه داشتن چراغ امر به معروف و نهی از منکر در این مقطع از نیازهای ضروری انقلاب است و حفظ انقلاب با امر به معروف تحقق پیدا می کند.

سردار محمد عبدالله پور با تاکید بر پای کار بودن دولتمردان در امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مردم در امر به معروف و نهی از منکر جلوتر از مسئولان هستند و آمادگی هرگونه فداکاری را دارند.

دشمن ایمان مردم را هدف رفته است

حجت الاسلام مصطفوی نیا دادستان شهرستان رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه دشمن ایمان و اعتقاد مردم را هدف رفته است، گفت: ایمان جوانان را در خطر می بینیم و این چالش بزرگی محسوب می شود که بخواهیم جوانان مومن را از دست دهیم.

فعالیت ۳۰ طرح سالمسازی دریا در ساحل گیلان

رسول صمدی رئیس پلیس امنیت گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به وجود ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در این استان اظهار کرد: ۱۱۰ کیلومتر از ساحل گیلان مناطق خطرآفرین محسوب می شود و تعداد ۳۰ طرح سالمسازی دریا در ۴۲ کیلومتر از ساحل استان فعال است.

دهه نخست محرم فرصت طلایی تبیین امر به معروف است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور به نزدیک شدن ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: دهه نخست محرم فرصت طلایی برای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع نیاز به برنامه ریزی دارد.
حجت الاسلام مجتبی اشجری در ادامه با تاکید براینکه باید به پیاده راه فرهنگی رشت توجه شود، بیان کرد: اگر قرار بود پیاده راه رشت با اتفاق های نامبارک احداث شود، ای کاش از ابتدا احداث نمی شد.

Share