رییس ستاد تشییع شهدای گمنام خبر داد:

تشییع پیکر شهدای شناسایی شده در گیلان و سایر استانهای کشور

فرمانده سپاه محمد رسول الله و رییس ستاد تشییع شهدای گمنام گفت: ۱۵۰ شهید گمنام و شناسایی شده دوران دفاع مقدس در ۱۷ استان کشور تشییع می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» در نشستی خبری که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهارداشت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس را خواهیم داشت.

وی افزود: از این تعداد شهدا ۳۴ نفر شناسایی شده و ۱۱۶ شهید گمنام هستند که شهدای گمنام هم پس از شناسایی به خانواده ها تحویل داده خواهند شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران توضیح داد: این شهدا بین سال های ۶۰ تا ۶۷ در عملیات های کربلای پنج، والفجر، رمضان، محرم، مسلم ابن عقیل، تک دشمن در بیداد، پنجوین و بیت المقدس به شهادت رسیده اند.

یزدی با بیان اینکه برنامه تشییع شهدا در ۱۷ استان برگزار می شود، گفت: پنجشنبه ششم تیر ماه در تهران تشییع شهدا با حضور مردم در مقابل دانشگاه تهران برگزار می شود و حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه سخنران ویژه مراسم است.

وی تاریخ تشییع شهدای گمنام در استان ها را از روز هشتم تیر ماه اعلام کرد و گفت: در استان های اصفهان، سمنان، چهار محال و بختیاری و تهران شهدای گمنام و شناسایی شده، در استان های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان شهدای شناسایی شده و در استان های مرکزی، خراسان جنوی، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و قم شهدای گمنام تشییع خواهند شد.

به گفته فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران چهارشنبه پنجم تیر ماه بعد از نماز مغزب و عشا مراسم وداع با شهدا در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود.

Share