رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد

این هفته با روحانی، پوتین و ترامپ برای کاهش تنش‌ در خاورمیانه صحبت می‌کنم

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد طی روزهای آینده به‌منظور کمک به کاهش تنش‌ها، با همتایان خود در آمریکا،‌ روسیه و ایران گفتگو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت در راستای طرح پاریس برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه این هفته با حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ مذاکره خواهد کرد.

ماکرون که در سفری منطقه‌ای در بلگراد، پایتخت صربستان به سر می‌برد در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای صرب خود، الکساندر ووچیچ گفت: «فکر می‌کنم جریانی که ما در هفته‌های اخیر بنا کردیم، مانع از بروز بدترین سناریوی ممکن شد و جلوی واکنش تند ایران را گرفت.»

در زمان مذاکرات گروه ۵+۱ با ایران برای انعقاد توافق هسته‌ای، فرانسه موضعی سخت‌تر نسبت به برنامه اتمی جمهوری اسلامی داشت. در آن زمان شماری از رسانه‌های این کشور لوران فابیوس، وزیر خارجه وقت را نماینده خواسته‌های اسرائیل و عربستان سعودی در جریان گفت‌وگوها توصیف می‌کردند. با این حال به نظر می‌رسد در زمان حاضر و با کم‌رنگ‌تر شدن نقش بریتانیا و آلمان، پاریس تلاش می‌کند تا ضمن زنده نگاه داشتن برجام،‌ از بروز درگیری نظامی میان ایران و آمریکا یا دیگر کشورهای منطقه، ممانعت کند.

Share