دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت گیلان خبر داد:

از هیچ منابع شهری و استانی کمکی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نشده است

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ۱۸ دستگاه استانی در برای برگزاری مراسم دهه کرامت همکاری می‌کنند، گفت: با همکاری این دستگاه‌ها در دهه کرامت ۲۲۰ برنامه در سطح استان برگزار می‌شود که شامل برگزاری روز دختر، همایش‌ها، تجلیل از دختران نمونه، آذین بندی خیابان‌ها و… است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان و دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه کرامت گفت: در این دهه میلاد سه فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) یعنی حضرت معصومه (س)، احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) است که مرقدشان در کشورمان قرار دارد و دارای شان و منزلت بالایی هستند.

برگزاری ۲۲۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در استان گیلان

وی با بیان اینکه ۱۸ دستگاه استانی در برای برگزاری مراسم دهه کرامت همکاری می‌کنند، گفت: با همکاری این دستگاه‌ها در دهه کرامت ۲۲۰ برنامه در سطح استان برگزار می‌شود که شامل برگزاری روز دختر، همایش‌ها، تجلیل از دختران نمونه، آذین بندی خیابان‌ها و… است.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد در ادامه به بحث اوقات فراغت نیز اشاره کرد و گفت: تولید محتوا در حوزه‌های مذهبی، هنری، فرهنگی و آموزش نیروهای توامند برای مقابله با هجوم شبیه‌خون فرهنگی دشمن از اهداف برپایی کانون‌هایی فرهنگی در مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: بحث رسانه و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی و جهادی در امور خیریه، هنر آموزی، اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی، برپایی نمایشگاه قرآنی، اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی درون و برون استانی از جمله محورهای کانون‌های فرهنگی مساجد است.

۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در گیلان فعال هستند

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان گیلان فعال هستند، تصریح کرد: بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو این کانون‌ها هستند و هزار و ۸۵۰ نفر هم به عنوان مربی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که ۸ تفاهم‌نامه با دستگاهای مختلف برای پوشش اوقاعت فراغت نوجوانان و جوانان بسته شده است، افزود: کانون‌هایی مورد حمایت قرار می‌گیرند که فعالیت آنها در سامانه بچه‌های مساجد ثبت شود و باید ارزیابی که از آن‌ها صورت می‌گیرد نیز مثبت باشد.

از هیچ منابع شهری و استانی کمکی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نشده است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به عمده‌ترین چالش‌هایی که برای حمایت از کانون ها وجود دارد اشاره کرد و تأکید کرد: بیشتر کانون‌ها با کمبود منابع مالی و تجهیزاتی مواجه هستند و متاسفانه تنها حامی این کانون‌ها ستادی عالی است که منابعی در کل کشور توزیع کرده است در حالی که تاکنون از هیچ منابع شهری و استانی کمکی به کانون‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی مانند NGO بهم پیوسته هستند و چنین بستر مردمی در هیچ کجا فراهم نیست.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد در پایان گفت: نبود مساجد چند منظوره از مشکلات کانون‎‌های فرهنگی است که با حمایت از مساجد و چند منظوره کردن آن‌ها می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی مناسبی را به مردم ارائه دهیم.

Share