تلاش برای ارتقای فرهنگ ترافیک

اجرای طرح «عابر یار» به صورت پایلوت در رشت آغاز شد

رئیس پلیس راهور گیلان از آغاز اجرای طرح «عابر یار» در رشت خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت در رشت اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ محمدرضا محمدی عصر یکشنبه در حاشیه اجرای طرح «عابر یار» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور و در شهر رشت اجرا می‌شود، اظهار کرد: افزایش انضباط حرکتی عابران پیاده و خودروها و بهبود وضعیت عبور و مرور از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح به فرهنگ سازی در زمینه عبور عابران پیاده از مسیر خطر کشی شده و همچنین توقف خودروها قبل از این خطوط کمک کرده و تأثیرگذار خواهد بود، افزود: ساماندهی تردد از چنین گذرگاه‌های نیز از دیگر مواردی است که در اجرای این طرح به آن توجه می‌شود.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه این طرح در تقاطع‌های اصلی شهر اجرای می‌شود، گفت: متأسفانه بیشتر کشته شدگان حوادث رانندگی در استان گیلان مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با اجرای این طرح شاهد کاهش آمار تلفات در این زمینه باشیم، تصریح کرد: از سوی دیگر مسئولان مدیریت شهری باید زیرساخت‌های لازم در سطح معابر عمومی فراهم کنند تا شاهد کاهش حوادث رانندگی و تلفات باشیم.

Share