رئیس پلیس راهور استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا:

رشت را به شهر دوچرخه تبدیل کنیم | برای شهر بدون خودرو اصلا روز مهم نیست

محمدی با اشاره به اینکه بحث عدم استفاده از خودرو را باید به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم، گفت: کم کردن استفاده از خودرو در نقاط پر ترافیک به ویژه هسته‌های مرکزی شهر از کارهای مهمی است که باید توجه بیشتری به آن شود و فقط در حد شعار و یک روز مثل سه شنبه‌ها قرار نگیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس راهور استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: این یک ایده ای بود که در سراسر کشور به صورت نمادین کلید خورده و بسیاری برای تبلیغ خود این کار را انجام می‌دهند.

سرهنگ محمدی با بیان این مطلب که مجموعه پلیس راهور سه روز در هفته را با دوچرخه تردد می‌کنند، افزود: مدت یک سال و نیم است که تعدادی از همکاران مجموعه پلیس راهور در هفته سه روز برای تردد از دوچرخه استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه بحث عدم استفاده از خودرو را باید به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم، گفت: کم کردن استفاده از خودرو در نقاط پر ترافیک به ویژه هسته‌های مرکزی شهر از کارهای مهمی است که باید توجه بیشتری به آن شود و فقط در حد شعار و یک روز مثل سه شنبه‌ها قرار نگیرد.

رئیس پلیس راهور استان گیلان با بیان اینکه برای شهر بدون خودرو اصلا روز مهم نیست، افزود: باید سعی شود همه روز بدون خودرو باشد و فرهنگ عدم استفاده از خوردو را حتی به مدت یک یا دو ساعت در روز ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولین در این زمینه فقط حرف نزنند و پای کار باشند، افزود: بنده خودم بعد از ظهرها هر وقت کاری داشته باشم با دوچرخه تردد می‌کنم.

محمدی ادامه داد: مسئولی که خود دارای خودرو شخصی است و در طول هفته با خودرو سازمانی و شخصی به محل کار میرود چطور می‌تواند فرهنگ استفاده از دوچرخه را به مردم آموزش دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور برای این کار هم تبلیغ و هم اقدام عملی انجام داده است، افزود: بنده منزلم در گلسار رشت است و محل کارم در جاده تهران، اما فاصله ۷۰ الی ۸۰ کیلومتری را در هفته با دوچرخه تردد می‌کنم و بسیار از این کار راضی هستم زیرا سبب می‌شود هم زودتر به محل کار برسم و هم شادمان شوم.

رشت را به شهر دوچرخه تبدیل کنیم

محمدی با اشاره به اینکه اخیر پویش سه شنبه‌های بدون خودرو از سوی شورا و شهرداری نیز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: توصیه می‌کنم که این اقدام فقط در حد نمادین نباشد و به سه شنبه‌ها اکتفا نشود و اگر واقعا مسیرهای کاری مسئولان کوتاه است همه روزه با دوچرخه تردد کنند.

رئیس پلیس راهور استان گیلان در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه شهر رشت شرایط بسیار خوبی برای دوچرخه سواری دارد، افزود: رشت دارای سرازیری‌ها و شیب تند نیست و به راحتی میتوان یک الی دو ساعت کل خیابانهای اصلی شهر را دور زد.

وی افزود: امیدوارم این فرهنگ در بین مردم جا بیفتد و شهر رشت را از شعار خارج کنیم و به شهر دوچرخه تبدیل نماییم.

حمل و نقل عمومی رشت قابل اعتماد نیست

محمدی با بیان اینکه شهر رشت با کمبود وسایل نقلیه عمومی روبرو است، افزود: متاسفانه ساماندهی درستی در وسایل نقلیه عمومی شهر نشده است و شهروندان نمی‌توانند به حمل و نقل عمومی اعتماد کنند.

وی ادامه داد: اکثر شهروندان از حمل و نقل عمومی محروم هستند زیرا اتوبوس‌ها فقط در مسیر های خاصی حرکت می کنند.

رئیس پلیس راهور استان گیلان با تاکید بر اینکه بنده این مسئله را که می‌گویند رشتی‌ها فرهنگ استفاده از حمل و نقل عموی را ندارند رد می‌کنم، افزود: اگر شهر رشت دارای حمل و نقل عمونی منسجم و منظمی باشد مطمئن هستم که مردم از خودروی شخصی کمتر استفاده خواهند کرد و با حمل و نقل عمومی تردد می‌کنند.

سرهنگ محمدی افزود: استفاده از حمل و نقل عمومی خیلی از نگرانی‌ها مانند پیدا کردن جای پارک و تصادفات و ترافیک را حل خواهد کرد اما متاسفانه رشت در این زمینه بسیار ضعیف است و حتی از خیلی از شهرهای کوچک در حوزه حمل و نقل عمومی عقب‌تر است.

Share