در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر رشت صورت گرفت؛

مخالفت با راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت | هزینه‌های شهر خلاق خوراک شفاف‌سازی شود

اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت با لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت مخالفت کردند و مقرر شد پس از مطالعه و نیازسنجی‌های لازم مکانی دیگر برای جانمایی این خیابان در رشت پیشنهاد داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر رشت در هشتاد و نهمین جلسه این کمیسیون در ساختمان شورای شهر در خیابان سعدی با اشاره به لایحه پیشنهادی راه‌اندازی خیابان غذا در رشت اظهار کرد: در این لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت باهدف جذب گردشگر مطرح‌شده است.

تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری پیرامون راه‌اندازی خیابان غذا

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورای رشت درمجموع با راه‌اندازی خیابان غذا موافق هستند اظهار کرد: درباره مکان پیشنهادی برای راه‌اندازی خیابان غذا در رشت مباحثی مطرح‌شده که نیازمند بررسی است.

مریم گل احضار با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی رشت مکان پیشنهادی به‌منظور راه‌اندازی خیابان غذا است افزود: چنانچه اعضای شورای رشت با راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه مخالف هستند می‌توانند مکانی جدید برای این منظور پیشنهاد داده و پس‌ازآن سازمان سرمایه‌گذاری نسبت به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی و اجرای مناقصه دراین‌باره اقدام کند.

مخالفت با راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود یک سال از طرح موضوع راه‌اندازی خیابان غذا در رشت می‌گذرد اظهار کرد: متأسفانه در برخی مواقع تکرار مداوم لوایح موجب کلافگی و بی‌نتیجه ماندن آن می‌شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در حال حاضر در پیاده راه فرهنگی رشت شاهد ارائه انواع غذاها ازجمله کباب، انواع ساندویچ و غیره هستیم افزود: در جانمایی خیابان غذا باید بازنگری شده و مکانی مناسب برای این اقدام در نظر گرفته شود.

وی به امتیاز شهر خلاق خوراک رشت اشاره کرد و گفت: متأسفانه تاکنون از این عنوان به‌خوبی استفاده‌نشده و راه‌اندازی خیابان غذا می‌تواند تا حدودی در معرفی بهتر این عنوان به شهروندان و گردشگران نیز مؤثر واقع‌شده و موجب اشتغال‌زایی و تقویت بنیه اقتصادی  بشود.

شیرزاد با بیان اینکه مخالف راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت هستم تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا عدالت اجتماعی در تمامی مناطق و محلات رشت به‌طور یکسان توزیع و یقیناً ایجاد خیابان غذا در مکانی به‌غیراز پیاده راه موجب افزایش ارزش زمین و غیره در آن می‌شود.

هزینه‌های شهر خلاق خوراک رشت شفاف‌سازی شود

عضو دیگر کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز در این جلسه  با انتقاد از برگزاری تمامی برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و غیره در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: عنوان غذا یک سرمایه در رشت محسوب می‌شود و معتقدم خیابان غذا باید در مکانی راه‌اندازی شود که موجب رونق اقتصادی و اشتغال بشود.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه مخالف راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت هستم افزود: باید مکانی برای راه‌اندازی خیابان غذا در رشت به سرمایه‌گذار پیشنهاد داده شود که موجب ترغیب وی و تحول در این حوزه باشد.

وی به مبحث شهر خلاق خوراک رشت اشاره کرد و گفت: مخالف انجام سفر با این محوریت نیستم اما معتقدم باید هزینه‌هایی که تاکنون پیرامون این مقوله انجام‌شده شفاف‌سازی شود و دستاوردهای آن نیز به اطلاع شورا و شهروندان برسد.

زاهد با اشاره به سرازیری پسماند پتروشیمی جنوب کشور در گیلان تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع پتروشیمی در گیلان  به علت محیط‌زیست حساس این استان، طی سالیان گذشته همواره منع شده بود و حال چه ضرورتی دارد که پسماند پتروشیمی دیگر استان‌های کشور در گیلان سرازیر بشود.

وی با تأکید بر اینکه مدیرکل محیط‌زیست گیلان به‌جای نگرانی برای مافیای پسماند به فکر حفظ و حراست از محیط‌زیست این استان باشد اذعان کرد: مدیرکل محیط‌زیست گیلان به‌عنوان مدیر مسؤول در این حوزه از حقوق مردم استان دراین‌باره دفاع کند.

خیابان غذا یکی از مؤلفه‌های مهم صنعت گردشگری است

یکی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان خیابان غذا دارند اظهار کرد: اگر قرار است به اهداف مربوط به ۲۰۲۰ دست پیدا کنیم باید به چنین مباحثی توجه داشته باشیم.

احمد رمضانپور با بیان اینکه ایجاد خیابان غذا یکی از مؤلفه‌های مهم در صنعت گردشگری است افزود: شائبه‌هایی پیرامون راه‌اندازی خیابان غذا در رشت پیش‌آمده بود که با توضیحات رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت برطرف شد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خیابان غذا در رشت موافق هستم گفت: رشت شهر گردشگری است و ایجاد خیابان غذا در این شهر به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های موردنیاز در ماندگار کردن گردشگران بسیار مؤثر است.

خیابان غذا موجب افزایش بار ترافیکی در رشت

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت موجب افزایش بار ترافیکی در شهر می‌شود اظهار کرد: باید تمامی جوانب این امر را بررسی و سپس درباره آن تصمیم‌گیری شود.

اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت با لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت مخالفت کردند و مقرر شد پس از مطالعه و نیازسنجی‌های لازم مکانی دیگر برای جانمایی این خیابان در رشت پیشنهاد داده شود.

Share