دیارمیرزا گزارش می‌دهد

ماجرای استعفای علوی؛ از توصیه جبارانه آقای نماینده تا منفعت‌طلبی شورا

زمان زیادی به پایان مهلت قانونی استعفای مسئولان برای شرکت در انتخابات نمانده است و شورای شهر رشت نیز تنها یک جلسه عادی در روز دوشنبه هفته آِینده فرصت دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نود و چهارمین جلسه علنی شورای رشت در شرایطی برگزار نشد که اعضای شورای شهر علی رغم حضور در ساختمان شورا تمایلی برای حضور در صحن نداشتند چرا که نمی‌خواستند با استعفای علوی از عضویت در شورا موافقت کنند.

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که امیرحسین علوی که از مدتها پیش زمزمه حضورش در انتخابات مجلس مطرح شده بود برای انصراف از شورای شهر رشت با مشکل مواجه شود!

شورای پنجم رشت که در ماجرای انتخاب شهردار کارنامه ضعیفی از خود به جا گذاشت و تا می‌توانست خود را وارد حاشیه کرد اینبار در ماجرای استعفای علوی از شورا وارد مرحله جدیدی از حواشی شده است.

برخی شنیده‌ها حاکی از این است که استدلال اعضا برای مخالفت با استعفای علوی از عضویت در شورا استفاده از ظرفیت او در پارلمان محلی است و در این بین اعضای شورا حتی با فاطمه شیرزاد و حجت جذب نیز اگر بخواهند از عضویت در شورا برای حضور در انتخابات استعفا دهند، همان رویکردی را در پیش می‌گیرند که با علوی در پبش گرفته‌اند، موضوعی که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا اعضای همین شورا پیش از این با انتخاب حامد عبدالهی و پس از آن حجت جذب عملاً ضد این تفکر عمل کرده بودند.

از سوی دیگر اذعان برخی اعضا نظیر بهراد ذاکری مبنی بر منفعت طلبی اعضای شورا در ماجرای انتخاب شهردار شبهاتی را پیرامون عملکرد اعضای شورا ایجاد کرده، به‌نحوی که اینگونه بنظر می‌رسد که اعضای شورای پنجم رشت برای تشکیل جلسه و موافقت با استعفای یک عضو هم درصدد کسب «امتیاز و سهم خواهی» هستند.

همچنین از گوشه و کنار نیز شنیده می‌شود که یکی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی به برخی اعضای شورا توصیه کرده است که با استعفای علوی مخالفت کنند. رویکرد سایت خبری وابسته به همین نماینده مجلس طی چند وقت اخیر در انتقاد از علوی نیز بیانگر این امر است که از مدتها پیش پایگاه رأی مشترک علوی و این نماینده سبب شده که بدون توجه به رفاقتها و حمایتهای گذشته علوی در انتخابات از آقای نماینده، چنین تصمیم جبارانه‌ای گرفته شود تا رقیب حتی فرصت حضور در انتخابات را نیز پیدا نکند.

از سوی دیگر برخی معتقدند که چون علوی در ماجرای انتخاب شهردار به طور صریح و علنی مخالفت خود را با گزینه‌های ائتلاف شش نفره یعنی جذب و عبدالهی نشان داده بود حالا آنها فرصت یافته‌اند که در فرصت کنونی به نوعی دست به انتقام‌گیری بزنند!

در هر صورت زمان زیادی به پایان مهلت قانونی استعفای مسئولان برای شرکت در انتخابات نمانده  است و شورای شهر رشت نیز تنها یک جلسه عادی در روز دوشنبه هفته آِینده فرصت دارد. جلسه‌ای که باتوجه به وضعیت فعلی شورا، وجود اختلافات فردی و رفتارهای سیاسی بعید است برگزار شود و در روز دوشنبه نیز احتمالاً شاهد آبستراکسیون خواهیم بود.

Share