در جلسه شورای اداری شهرستان رشت مطرح شد:

ساماندهی زرجوب و گوهررود توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار شهرستان رشت از شکل‌گیری اجماعی ملی در بستر انسجام مدیران استانی برای ساماندهی پسماند سراوان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صداوسیما، فرماندار رشت در نشست شورای اداری مرکز استان گیلان گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات در بخش‌های دولتی و خصوصی، ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه سیاست دولت پیشگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات است، افزود: هیچ کس حق ندارد به بهانه اصلاح قیمت بنزین هزینه معیشت مردم را افزایش دهد.

وی خطاب به مدیران اجرایی تاکید کرد: مسئولان هرگونه نقصان و مشکلی در رابطه با افزایش قیمت بنزین در حوزه سازمانی خود یا جامعه را به فرمانداری انعکاس دهند تا با انتقال آن به مرکز دستورات لازم برای رفع آن اخذ شود.

فرماندار رشت همچنین از شکل‌گیری اجماعی ملی در بستر انسجام مدیران استانی برای ساماندهی پسماند سراوان رشت خبر داد و افزود: این کار مهم اکنون با ایجاد حوضچه‌ای برای تصفیه شیرابه پسماندهای دفن شده در سراوان و آغاز عملیات احداث دستگاه زباله سوز در این محل و همچنین راه اندازی و توسعه فعالیت کارخانه کمپوست در منطقه لاکان رشت در حال پیگیری است و این اقدامات تا رفع کامل مشکلات بهداشتی و محیط زیستی مرکز استان به ویژه سراوان با جدیت تداوم خواهد داشت.

مومنی‌زاده همچنین از آمادگی کامل دست اندرکاران برپایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت خبر داد و گفت: از یکماه گذشته تدابیر لازم برای فعالیت ستاد انتخابات مرکز استان اتخاذ شده و فعالیت رسمی آن از دهم آذرماه آغاز می شود.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری روند برنامه ریزی، تصویب و اجرای ۴ طرح عمرانی و توسعه‌ای مرکز استان شامل ایجاد حمل و نقل ریلی رشت، کمربندی امامزاده هاشم-خمام-چوکام به جاده فومن، توسعه منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی به مرکز گیلان و احداث سدی با حجم ذخیره ۱۵ میلیون مترمکعب آب در منطقه لاکان رشت گزارش داد.

وی با انتقاد از عدم پیگیری به موقع متولیان اجرایی و مدیریت شهری برای اجرایی شدن طرح حمل و نقل ریلی رشت، افزود: ۸ سال از ردیف دار شدن بودجه لازم برای حمل و نقل ریلی مرکز استان می گذرد اما این طرح هنوز اجرا نشده است.

محمدصادق حسنی دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به راهکارهای پیش بینی شده برای ساماندهی پسماند رشت، ابراز امیدواری کرد: راه اندازی مجدد کارخانه کود آلی لاکان، فقط مُسکنی برای لندفیل سراوان نباشد و برای پیامدهای محیط زیستی و بهداشتی این کارخانه که به رشت نزدیکتر است، تدابیر لازم اتخاذ شود.

ساماندهی زرجوب و گوهررود توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

اسماعیل حاجی‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن تشریح اقدامات به عمل آمده از سوی شهرداری برای ساماندهی منطقه دفن زباله سراوان و تصفیه شیرابه آن گفت: علاوه بر این طرح ساماندهی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود رشت نیز تا ۱۰ روز آینده با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز می‌شود و در پی آن تا پایان امسال ۳۰ درصد فاضلاب‌های وارده به این دو رودخانه، از طریق لوله به تصفیه خانه جنوبی رشت انتقال می یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷ طرح زیرساختی و توسعه‌ای شهرداری رشت با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرا آماده است که علاوه بر ساماندهی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود، طرح‌هایی چون احداث پل‌های روگذر در میدان نیروی دریایی، میدان ولی عصر به گلباغ نماز، زیرگذر میدان شهرداری، کمربندی خیابان شهدا به پیربازار و احمد گوراب و همچنین طرح قطار شهری رشت اجرا می‌شود.

در پایان این نشست فریبرز سعیدی‌کیا، به عنوان معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری و مانی زرشکی، به عنوان بخشدار مرکزی رشت و رضا صفوی به عنوان بخشدار خشکبیجار معرفی شدند.

Share