جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد: این سیل "ماهی" ندارد!

همه مسئولان از وقوع سیل در کشور با خبر بودند | لطفا ماهیگیری سیاسی را کنار بگذارید

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: در حال حاضر مردم حوصله بحث و متلک پرانی مسئولان به همدیگر را ندارند و در این مواقع مسئولان باید خویشتن داری کنند و باید این مباحث را به جلسات خصوصی ببرند چرا که زمان مطرح کردن اینچنین مباحثی نیست و البته باید افراد هم ماهیگیری سیاسی را کنار بگذارند چرا که این سیل ماهی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت و گو با خانه ملت، به سیلاب این روزهای کشور و همچنین نحوه ی مدیریت این سیلاب از سوی مسئولان اشاره کرد و گفت: درباره تحلیل سیل اخیر باید به این نکته توجه کنیم که کشور بعد از مدت ها وارد یک ترسالی شده است و ظاهرا دیگر با بحران خشکسالی مواجه نیستیم و این امر نوع نگاه خاص مدیریتی را می طلبد.

همه مسئولان از وجود چنین اتفاقات ناشی از سیل در کشور با خبر بودند

وی  با اشاره به اینکه همه مسئولان از وجود چنین اتفاقات ناشی از سیل در کشور باخبربودند، اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر با وجود این سیلاب ها کشور دچار مشکل شده است اما در این رابطه نکته ای وجود دارد و آن هم همین است که بالاخره علم پیشرفت کرده است و طبق سامانه های هواشناسی میزان بارندگی و مدت آن از روزهای گذشته مشخص می شود و این سامانه ها تمام اتفاقات را درنقطه های مختلف به ما اعلام می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: واقعا اینکه بگوییم این سیل غیره منتظره بوده است غیر قابل قبول است، چرا که در این شکی نیست که همه از وجود این اتفاقات طبق هشدارهای سازمان هواشناسی در جریان بودند و در حال حاضر هم همه می دانند که در روزها و ماه های آینده از لحاظ آب و هوایی چه اتفاقی در کشور می افتد.

یک سامانه هوشمند برای مدیریت بحران های مختلف در کشور وجود ندارد

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به روش مقابله مدیریت بحران مسئولان  با بحران ها مختلف اشاره و تاکید کرد: به هر حال اینکه کسی بگوید برنامه ای در مقابله با این سیلاب نداشتیم و غافل بوده ایم؛ غیر قابل قبول است، البته ناگفته نماند که مدیریت بحران در کشورمان تقریبا به روش سنتی است و به روش های پیشرفته برای مقابله با بحران عادت نداریم و این را هم مکررا بیان کرده ام که در این مواقع یک چک لیستی در اختیار دستگاه ها نبوده است و همیشه در این مواقع مسئولان برای مدیریت بحران دور هم جمع می شوند و سعی می کنند با صحبت کردن مشکل را حل کنند که خود این نوع مدیریت کردن یک اشکال اساسی است.

وی اظهار کرد: یک سامانه هوشمند برای مدیریت بحران های مختلف در کشور وجود ندارد و از طرفی نیروهای واکنش سریع هم برای مقابله با بحران ها در کشور نداریم.

نیروهای مسلح متخصص درکار مقابله با بحران ها نیستند

جعفر زاده ایمن آبادی به حضور فعالانه نیروهای مسلح کشورمان برای امداد رسانی به مردم سیل زده در شهرهای مختلف کشور اشاره و تصریح کرد: کار نیروهای مسلح به سبب امداد رسانی به شهرهای سیل زده با ارزش است  و جای تقدیر دارد و هیچ جای بحثی هم نیست و ضرورت هم دارد و از این بابت باید از آنها هم تشکر کنیم اما باید بیان کرد که نیروهای مسلح متخصص در این کار نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بحث  برخورد با بحران های مختلف از قبیل سیل، زلزله و..متفاوت است و درواقع هلال احمر می بایست از نیروهای واکنش سریع که تخصص مقابله با سیل،سونامی و زلزله را دارند؛ داشته باشد.

 عملکرد مدیران در مقابله با این سیلاب را ضعیف می دانم

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: من با همه این اوصاف عملکرد مدیران در مقابله با این سیلاب را ضعیف می دانم، بالاخره این درست که سیل تهدید به شمار می رود اما چرا نباید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

وی اظهار کرد: دراین اوضاع و احوال که مردم گرفتار سیلاب هستند و زندگی آنها از بین رفته است دیگر حوصله بحث و متلک پرانی مسئولان به همدیگر را ندارند و در این مواقع مسئولان باید خویشتن داری کنند و در صورت لزوم این مباحث را به جلسات خصوصی ببرند چرا که الان زمان مطرح کردن اینچنین مباحثی نیست و البته باید افراد هم ماهیگیری سیاسی را کنار بگذارند چرا که این سیل ماهی برای کسی ندارد./

Share