پیش‌بینی وضعیت هوا

افزایش دما و وزش باد گرم در گیلان تا سه روز آینده

مازیار غلامی، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش دما و وزش باد گرم در استان تا سه روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش دما و وزش باد گرم در استان تا سه روز آینده خبر داد.

مازیار غلامی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار به منطقه است بنابراین شرایط برای مه صبحگاهی (در بعضی نقاط جلگه ای)، وزش باد جنوبی (باد گرم گاهی شدید بویژه روزهای سه شنبه و چهارشنبه) و روند افزایش دما تا روز چهارشنبه مهیاست.

وی ادامه داد: طی این مدت گاهی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار، شرایط برای رگبار باران و احتمال رعد و برق و تگرگ مورد انتظار است.

غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد عنوان و برای فردا (دوشنبه) نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، بعضی نقاط جلگه ای مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر، وزش باد جنوبی (ارتفاعات و دامنه ها باد گرم) پیش بینی کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۲۲ درجه مربوط به منجیل، رودبار، لاهیجان و بندرکیاشهر و کمینه دمای استان برای فردا را نیز مربوط به دیلمان با شش درجه ذکر کرد.

غلامی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای امروز رشت ۲۵ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان ۱۲ درجه خواهد بود.

Share