ادامه افزایش دما در گیلان

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از تداوم افزایش نسبی دما در استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مازیار غلامی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه به نسبت پایدار در منطقه تا پایان هفته است بنابراین طی این مدت آسمان آفتابی همراه با روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، بارش پراکنده و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست و از شنبه هفته آینده، با نفوذ تدریجی سامانه خنک و بارش زا، شرایط برای افزایش ابر، کاهش دما، رعدوبرق، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) فراهم می شود.

غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، وزش باد جنوبی بویژه در ارتفاعات و دامنه ها باد گرم، گاهی افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده عنوان و برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، کاهش نسبی دما، گاهی افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۰ درجه مربوط به دیلمان و کمینه دمای فردا در استان را با ۱۴ درجه مربوط به ماسوله عنوان کرد.

به گفته غلامی، بیشینه دمای امروز رشت ۳۱ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان نیز ۱۹ درجه خواهد بود.

وی در توضیح وضعیت دریا طی امروز گفت: ارتفاع موج بین ۱ / ۰ تا ۵ / ۰ متر، دمای آب ۲۶ درجه سلسیوس و شرایط برای شنا مناسب است.

Share