مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

وزش باد شدید مدرسه‌ای را در گیلان ‌بیش از ۵۰ درصد تخریب کرد

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: وزش شدید باد مدرسه‌ای را در گیلان ‌بیش از ۵۰ درصد تخریب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، نادر جهان آرای در نشست تخصصی علمی آموزشی در رشت اظهار داشت: به علت رتبه نخست گیلان در جمعیت سالمندی، جمعیت دانش‌آموزی استان ما در مقایسه با جمعیت دانش‌آموزی کل کشور ۲.۸ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با توجه به پیشینه فعالیت‌های آموزشی، همانطور که در استان گیلان مناطق و مدارس برخوردار از امکانات داریم، مناطق محروم هم داریم که با تلاش مسئولان و مشارکت خیرخواهان باید این فاصله را کاهش دهیم.

وی با اشاره به حال نامساعد آموزش و پرورش در این روزها خاطرنشان کرد: با توجه به اخبار منابع مختلف مثل فضای مجازی در رابطه با حال نامساعد آموزش و پرورش باید ضمن شناسایی مشکلات برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

جهان‌آرای با اشاره به کمبود نیروی انسانی و افزایش بازنشستگان در مقطع پیش‌دبستانی افزود: متاسفانه از گذشته در این زمینه همکاری‌های لازم صورت نگرفت و ما با افزایش نیروی بازنشسته مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل حل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: متاسفانه با وجود سرسبزی و پیشینه غنی فرهنگی، در زمینه آموزشی به گیلان ظلم شده و استان ما در مقایسه با استان‌های مشابه با کمبود نیرو و فضای آموزشی مواجه است.

جهان‌آرای با اشاره به شدت بارش و بحران‌های طبیعی در گیلان و تخریب و فرسایش اماکن گفت: چند روز پیش مدرسه‌ای در گیلان به‌خاطر وزش شدید باد بیش از ۵۰ درصد تخریب شد و از این رو بحث توسعه و تجهیز مدارس اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش  استان گیلان با اشاره به عدم وجود فضای مناسب برای برگزاری جلسات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قرار است به‌زودی فضای مناسبی برای این منظور در دهکده ساحلی بندرانزلی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به دو برنامه تاثیرگذار در مجموعه معاونت آموزشی گفت: اجرایی کردن ارزشیابی کیفی توصیفی که جایگزین روش‌های سخت قدیمی است و طرح ملی جابربن حیان که ما افتخار داریم امسال به‌عنوان چهارمین استان میزبان برگزاری این طرح ملی باشیم از اقدامات مفید این حوزه است.

Share