سفیر آذربایجان خبر داد:

راه‌اندازی پرواز به باکو از رشت و رامسر | افزایش حجم مبادلات تجاری با راه‌اندازی راه‌آهن

بنیاد حسین‌اف سفیر آذربایجان در دیدار با معاون وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه صنعت نمایشگاهی ایران از راه‌اندازی پرواز به باکو از رشت و رامسر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بنیاد حسین‌اف سفیر آذربایجان در دیدار با معاون وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه صنعت نمایشگاهی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان در حال افزایش است و سال گذشته نیز مبادلات تجاری دو کشور بیش از ۴۰ درصد رشد داشته و پیش‌بینی ما این است که امسال این عدد بیشتر شود. ضمن آن‌که شرکت‌های دو کشور نیز می‌توانند از طریق معرفی توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌های اختصاصی راه‌های گسترش مبادلات تجاری را فراهم سازند.

سفیر آذربایجان درباره راه‌اندازی راه‌آهن بین ایران و آستارا گفت: با راه‌اندازی این سطح شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور خواهیم بود و این یکی از اهداف ما است.

حسین‌اف درباره توانمندی شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه صنعت نمایشگاهی ایران تصریح کرد: دو طرف می‌توانند از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تجاری دو کشور در این حوزه استفاده کنند. ما در حال حاضر  در ساختارهای اقتصادی خود در حال انجام اصلاحاتی هستیم و سیاست‌گذاری‌های جدیدی را تدوین کرده‌ایم که یکی از آنها گسترش همکاری‌ها در زمینه کشاورزی با ایران است. من امیدوارم که شاهد برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در آذربایجان باشیم و در حوزه‌های گردشگری نیز اکنون پرواز مستقیم تهران – باکو و تبریز- باکو را داریم و امیدواریم ظرف هفته‌های آینده از رشت و رامسر نیز این پروازها صورت بگیرد.

همچنین در این دیدار حسین‌زاده معاون وزیر صمت اظهار داشت:‌ هدف اصلی ایران از برگزاری نمایشگاه‌ها توسعه صادرات به کشورهای همسایه است و ۵۹ شرکت در این نمایشگاه گرد هم آمدند تا بتوانند این توانمندی‌ها را به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به اختصاص یارانه ۵۰ درصدی به شرکت‌های فعال و تولیدکننده و صنعتگران گفت: ما برای اختصاص یارانه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم که هدف اصلی آن توسعه صادرات به کشورهای منطقه و ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی ایران در این کشورها خواهد بود.

معاون وزیر صمت با اشاره به توانمندی ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: در حوزه نفت و گاز تولید و صنعت، خدمات و مواردی از این دست می‌توان صادرات خوبی داشت. علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای کشور ایجاد شده ما دنبال تشویق شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران هستیم که یکی از آنها فعال کردن گمرک نمایشگاه برای ترخیص موقت و دائم کالاها است.

حسین‌زاده تصریح کرد: شنبه قرار است رایزنان بازرگانی سفارت‌های ایران همایشی داشته باشند تا با هم اندیشی زمینه حضور شرکت‌های خارجی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

Share