پایان رویای یک ملت یا اشتباهات هولناک مدافعان

شکست سنگین ایران مقابل ژاپن و خداحافظی با جام ملت‌ها

دیدار مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا درحالی با برتری ژاپن مقابل ایران به پایان رسید که رویای یک ملت با شکست سنگین برابر چشم بادامی‌ها به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دیدار مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه به قضاوت کریستوفر جیمز بث از استرالیا در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین آغاز شد که این دیدار با برتری ۳ بر صفر ژاپن به پایان رسید تا طلسم فینالیست شدن ایران ۴۷ ساله شود.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه(۷۱ سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش(۷۱ مهدی ترابی)، وحید امیری(۶۸ کریم انصاریفرد) و سردار آزمون به میدان رفت.

دقیقه یک: ژاپنی ها بازی را سرعتی و هجدمی آغاز کردند و در همین دقیقه دو توپ روی دروازه بیرانوند ارسال کردند اما نتوانستند خطر جدی را ایجاد کنند. بازیکنان  ایران در دقایق ابتدایی کمی عجول و سرآسیمه بودند.

دقیقه ۳: سردار آزمون در موقعیت مناسب برای زدن ضربه آخر قرار گرفت اما برای رسیدن به توپ چند سانتیمتر کم آورد و دروازه بان ژاپن توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۰: دو تیم که بازی سرعتی را در دستور کار داشتند حملاتی را روی دروازه یکدیگر پی ریزی کردند اما موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد. دوندگی بازیکنان ایران در میانه میدان اجازه بازیسازی به ژاپنی ها را نمی داد.

دقیقه ۱۲: ایران توسط وحید امیری از جناح راست اوت بلندی را روی دروازه ژاپن ارسال کرد اما در برگشت تبدیل به ضد حمله برای حریف شد اما مدافعان ایران اجازه ندادند بازیکنان حریف وارد محوطه جریمه شوند. در یک رفت و برگشت ژاپن از عمق دفاع ایران حمله ای را پی ریزی کرد اما کنعانی زادگان با تکلی درست اجازه فرصت سازی به حریف نداد.

دقیقه ۱۷: تعلل کنعانی زادگان در دفع توپ یک کرنر بادآورده برای ژاپن به همراه داشت که ارسال آنها خطر جدی را روی دروازه ایران ایجاد کرد اما توپ راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه ۱۹: جدی ترین خطر بازی را ژاپنی ها ایجاد کردند. در این دقیقه ورود بازیکنان حریف به داخل محوطه جریمه موقعیت خوبی را برای باز کردن دروازه بیرانوند فراهم کرد که ضربه آرام بازیکن حریف از کنار تیر عمودی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۲: یک و دو احسان حاجی صفی و و سردار آزمون بهترین موقعیت ایران را فراهم کرد که ضربه سردار با دروازه بان ژاپن با پا به کرنر فرستاد. این بهترین موقعیت ایران تا این لحظه بود. ضربه کرنر هم ثمری برای ایران نداشت.

دقیقه ۲۵: وحید امیری به خاطر تکل خشن روی پای بازیکن حریف از داور استرالیایی کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۳۰: بازیکنان ایران برای چند دقیقه بازی را در اختیار گرفتند و حملاتی را روی دروازه ژاپن پی ریزی کردند و چند پرتاب بلند هم داشتند اما نتوانستند از این موقعیت ها استفاده کنند.

دققه ۴۰: ژاپنی ها پس از چند دقیقه فرو رفتن در لاک دفاعی توانستند بازی را در اختیار بگیرند و با پاس های کوتاه سعی در نزدیک شدن به دروازه ایران را داشتند اما نتوانستند موقعیت خطرناکی را ایجاد کنند.

دقیقه ۴۴: امید ابراهیمی به خاطر خطا روی بازیکن حریف در میانه میدان از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه ۴۵: تیم ایران به خاطر خطا روی جهانبخش از جناح راست محوطه جریمه تیم ژاپن صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ضربه ارسالی از سوی دژاگه را مدافعان ژاپن برگرداندند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

دقیقه ۴۶: در شروع بازی ایران پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک خطا شد. در این صحنه توپ به دست مدافع حریف برخورد کرد که داور به این ژاپنی کارت زرد نشان داد. این ضربه را اشکان دژاگه به صورت مستقیم زد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: تیم ایران چند حمله را روی دروازه ژاپن پی ریزی کرد اما نتوانست موقعیت خطرناکی را ایجاد کند.

دقیقه ۵۶: تعلل مدافعان ایران باعث شد یک توپ ارسالی روی دروازه را یویا اوساکا با ضربه سر به گل ژاپن تبدیل کرد. در این دقیقه توپی که در آستانه رفتن به بیرون از زمین بود توسط مدافعان ایران رها شد و بازیکن ژاپنی توپ را دنبال کرد و با ارسال توپ این توپ دروازه ایران با خروج اشتباه بیرانوند باز شد. در این صحنه پنج مدافع ایران قصد صحبت به داور را داشتند و می خواستند او را متقاعد کنند به بازیکن متمارض ژاپن کارت زرد بدهد که یک بازیکن دیگر ژاپن کار را تمام کرد!

دقیقه ۵۸: وحید امیری جای خود را به کریم انصاریفرد داد.

دقیقه ۶۱: یک ضربه ایستگاهی برای ایران به دست آمد که این ضربه را جهانبخش به زیبایی زد که دروازه بان حریف توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۳: یک اشتباه دیگر برای خط دفاعی ایران باعث شد توپ به دست مرتضی پورعلی گنجی برخورد کند. داور ابتدا ضربه پنالتی اعلام کرد و پس از بررسی ویدئویی رای خود را تایید کرد تا در دقیقه ۶۶ این ضربه پنالتی به گل دوم حریف تبدیل شد. یویا اوساکا این گل را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۰: بعد از اشتباهاتی که مدافعان ایران داشتند و دو گل به حریف هدیه کردند، تلاش زیادی از سوی بازیکنان صورت گرفت که بتوانند گل های خورده را جبران کنند اما شاگردان کی روش برنامه خاصی برای نزدیک شدن به دروازه ژاپن نداشتند.

دقیقه ۹۰: تلاش های بازیکنان  ایران برای رسیدن به گل ثمری نداشت و بازی حرفه ای ژاپن به ایرانی ها اجازه نداد دروازه را با خطر جدی مواجه کنند.

دقیقه ۹۳: درحالی که ایران برای رسیدن به گل تلاش می کرد این ژاپن بود که به سومین گل دست پیدا کرد تا رویای ملت ایران برای رسیدن به فینال به پایان برسد. در دقیقه پایانی این دیدار درگیری هم بین بازیکنان بوجود آمد که سردار آزمون از داور کارت زرد دریافت کرد.

Share