پس از شکست سنگین مقابل ژاپن

کی‌روش: پایان اینجاست | ژاپن استحقاق حضور در فینال را داشت

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که هشت سال هدایت این تیم را برعهده داشت پس از شکست در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا برابر ژاپن و نرسیدن به فینال، خبر جدایی از تیم ملی ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارلوس کی‌روش پس از شکست سه بر صفر مقابل ژاپن و عدم صعود به دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: مطالب زیادی وجود ندارد که به آن اشاره کنیم. مهمترین مساله این است که بازی رقابتی را شاهد بودیم بخصوص در نیمه نخست هر دو تیم مشغول رقابت بودند تا اینکه یک اشتباه خیلی ساده و مظلومانه از تیم ما رخ داد. بازیکنان من فکر می‌کردند که داور باید خطای بازیکن ژاپن را بگیرد و تیم ما بعد از دریافت گل از نظر احساسی بهم ریخت و ما در ادامه یک شکست احساسی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: بعد از دریافت گل نخست شاهد حضور یک تیم در زمین بودیم، آن هم ژاپن بود. ژاپن بهترین تیم زمین بود و استحقاق حضور در فینال را داشت. از همه بازیکنان خودم تشکر می‌کنم به خاطر اینکه با تمام دشواری‌ها و تمام محدودیت‌ها تلاش زیادی داشتند. از تک تک آنها تشکر بزرگی می‌کنم.

وی درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران با یکی از بهترین نسل‌های خود در جام ملت‌های آسیا و تداوم انتظار ایران برای قهرمانی در آسیا تا چهار سال بعد و همچنین به کار نیامدن تجربیات حضور در جام جهانی در این رقابت‌ها یادآور شد: صادقانه می‌گویم من در دفعات گذشته تمام نظراتم را گفته‌ام. گفته‌ام که چه کارهایی باید انجام شود. فکر می‌کنم افراد زیادی باشند که بخواهند حرف‌های من را بشنوند اما الان زمانی نیست که بخواهند صحبت‌های من را بشنوند. مطلب این است که باید بگویم بسیار خوشحالم که این ماجراجویی را با بازیکنان ایرانی پشت‌سر گذاشتم. این ماجراجویی فوق‌العاده بی‌نظیر بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم و به تیمم افتخار می‌کنم که مثل خودم کار کردند. زمان آن است که مراتب تقدیر و قدردانی خودم را از هواداران و فوتبال ایران به خاطر دادن این فرصت که من در هشت سال گذشته سرمربی تیم ملی باشم، اعلام کنم. من آرزوی بهترین‌ها را برای تیم ملی دارم. بازیکنانم استحقاق بهترین‌ها را دارند. توانستند نظرات را جلب کنند چراکه در زمان‌های مختلف بهترین عملکرد را داشتند. در سراسر جهان کسب احترام کردند.

کی‌روش خاطرنشان کرد: وقتی باشگاه‌های خارجی چنین توجهی به بازیکنان ایرانی می‌کنند نقطه‌ای است که بازیکنان ما می‌توانند آزادانه تصمیم بگیرند. به خاطر تلاش و جنگیدن آنها خیلی‌ها می‌گویند کاش من جای آنها بودم.

وی با آرزوی موفقیت برای ژاپن در دیدار پایانی گفت: یک بار دیگر می‌خواهم از فوتبال ایران، هواداران و کادر فنی تیم ملی تشکر کنم. از صمیم قلبم و اعماق وجودم از بازیکنان تشکر می‌کنم. امیدوارم متوجه شده باشید که الان پایان اینجاست. برای من هم مثل آن آهنگ معروف، من به عنوان مربی راه خودم را رفتم. برای فوتبال بزرگ ایران و هوادارانش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مخصوصاً برای بازیکنان ایران که در برزیل، روسیه و در شش سال گذشته برای مردم بهترین عملکرد را داشتند و این پیام را به بقیه جهان دادند که مردم ایران استحقاق یک دیدگاه بسیار خوب و توجه و قدردانی متفاوت را دارند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرانی مبنی بر اینکه آیا تاکتیک اشتباهی را در این بازی انتخاب کرده است، گفت: مثل هشت سال گذشته من مسئولیت کامل اتفاقات داخل زمین را می‌پذیرم. دوست دارم از شما بپرسم نقش شما در این سال‌ها چه بود؟ نقش شما سکوت بود ولی من در درون زمین برای تیم ملی شما جنگیدم.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری غیرایرانی مبنی بر اینکه با توجه به اشاره به آهنگ «الان پایان اینجاست»، در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: من آینده بسیار خوبی را برای تیم ملی فوتبال ایران می‌بینم چراکه پایه‌های خوبی در حال حاضر بنا شده است. الان زمین بسیار خوبی دارند که بتوانند تمرینات خودشان را برگزار کنند. مرکز تمرینی خوبی را دارند که بتوانند بازیکنان استفاده کنند. حداقل در هشت سال آینده سرمربی تیم ملی انتخابش حول و حوش همین بازیکنان خواهد بود. مهمتر از هر چیزی میراثی است که باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در پایان بدون پاسخ به سوالات سایر خبرنگاران از جایگاه بلند شد و هنگام خروج از سالن به سمت خبرنگار ایرانی رفت و نسبت به پرسش او درباره عذرخواهی او از فوتبال ایران به دلیل قهرمان نشدن در جام ملت‌ها اعتراض کرد.

همچنین تعدادی از خبرنگاران ژاپنی ایستاده برای کی‌روش دست زدند.

Share