قالیباف در یادواره شهدای هیات رزمندگان اسلام انزلی

برای گرفتن حق مردم نباید مماشاتی شود|اگر حرفی علیه چهاردرصدی‌ها زده شود باید تاوان سنگینی داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای گرفتن حق مردم نباید هیچ‌ مماشاتی انجام شود گفت: متأسفانه چهاردرصدی‌ها در کشور دارای تریبون‌ و رسانه بوده و اگر حرفی علیه آنان زده شود باید تاوان سنگینی داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر قالیباف امشب در مراسم گرامیداشت یادواره شهدا عملیات کربلا پنج در مصلای این شهرستان با بیان اینکه مردم و مسؤولان باید راه شهدا را ادامه دهند اظهار کرد: شهدا از جان خود برای سربلندی و ماندگاری انقلاب دریغ نکرده و از این نظام دفاع کردند و مسؤولان و مردم باید از امانت شهدا دفاع کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به کار جهادی گفت: علیرغم اینکه جنگ به پایان رسیده اگر می‌خواهیم‌ مسیر شهدا را در کشور ادامه و انقلاب حفظ شود ‌باید کار جهادی در کشور انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اذعان به اینکه خدمت به مردم در این وضعیت اقتصادی یک جهاد محسوب می‌شود، تصریح کرد: دفاع از کشور  در دوران دفاع مقدس که شرق و غرب از هرگونه دشمنی می‌کرد مجاهدت محسوب می‌شد ولی الآن و در این وضعیت اقتصادی  خدمت‌رسانی به  مردم یک نوع جهاد در راه خدا حساب می‌شود.

قالیباف با اشاره به مجاهدت مردم در طول انقلاب اسلامی گفت: مردم ما در این ۴۰ سال و در دوران دفاع مقدس از جان و مال خود برای دفاع از کشور گذشته و از هیچ تلاشی دریغ نکردند به همین دلیل است که می‌گوییم خدمت‌رسانی به مردم باید در صدر امور قرار گیرد.

وی یکی از دلایل پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس را استفاده از ظرفیت مردم دانست و افزود: مردم ما در دوران دفاع مقدس در هر سن و شغلی که بودند برای برون رفت کشور از آن شرایط به کمک انقلاب آمده و اسم رزمنده را روی خود گذاشتند که امیدوارم مسؤولان به این نکته توجه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسؤولان باید از ظرفیت مردم در همه عرصه‌ها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس یاد گرفتیم  اگر این یک کشور تمام امکانات به لحاظ مالی نظامی را داشته باشد ولی پشتوانه مردم را دنبال راه خود نبیند هیچ  موفقیتی حاصل نمی‌شود که اگر خلاف این نبود در دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق باید پیروز می‌شد.

قالیباف یکی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس را رسیدن انقلاب به اهداف خود عنوان کرد و افزود: امام راحل (ره) در اوج دوران دفاع مقدس فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد و بعد از ۳۰ سال مردم مفهوم این جمله امام (ره) را متوجه شدند و به همین دلیل ایران در مباحث امنیتی، دفاع از مظلوم و نبرد با ظالم در منطقه حرف اول را می‌زند.

وی با اذعان به اینکه مسیر الهی انقلاب در این ۴۰ سال هیچ تغییری نکرده است گفت: وضعیت جامعه اکنون نسبت به دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت است ولی مسیر و مبانی  انقلاب که همان مسیر الهی است هیچ‌گونه تغییری نکرده زیرا برای این مسیر خون‌ها داده شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام لازمه اداره خوب را دل‌سپرده بودن مسؤولان عنوان کرد و افزود: رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس  دل‌سپرده بودن آن‌ها بود نه سر سپردن و اگر می‌خواهیم در این جنگ اقتصادی موفق و کشور را از این وضعیت نجات دهیم باید مثل دوران دفاع مقدس امور کار را به مردم سپرده و از ظرفیت بالای آنان استفاده کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مسؤولان باید به فرمایشات امام راحل (ره) توجه کنند، اظهار کرد: امام راحل (ره) بارها گفتند که مسؤولان باید اموری که مردم می‌توانند انجام دهند به آن‌ها سپرده و اموری که از عهده آن‌ها خارج است مسؤول انجام دهد که متأسفانه شاهد این امر در کشور نیستیم.

وی با اذعان به اینکه ریشه مشکلات کشور این است که ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است، تصریح کرد: متأسفانه مردم در اداره و اقتصاد کشور نقشی نداشته و مسؤولان از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند و همه امور را خودشان انجام می‌دهند درحالی‌که اگر امور را به مردم بسپاریم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

عضو مجمع تشخیص نظام لازمه مبارزه و شکست  آمریکا را کار جهادی مسؤولان دانست و بیان کرد: از مقام معظم رهبری پرسیدند اگر می‌خواهیم ‌از این شرایط خارج و آمریکا‌ را شکست دهیم‌ باید چه‌کاری انجام شود که ایشان بارها در فرمایش‌های خود فرمودند اگر می‌خواهیم از این شرایط خارج شویم باید مسؤولان کار جهادی انجام دهند.

قالیباف با انتقاد از استفاده نکردن مسؤولان  از ظرفیت جوانان در کشور گفت:  اگر به دوران دفاع مقدس نگاه کنیم متوجه این نکته می‌شویم که اکثر عملیات‌ها و امور کشور در آن دوران به  دست جوانان ما انجام شد و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردیم و اگر مسؤولان به این نکته توجه داشته باشند مشکلات کشور حل و هیچ بیکاری در کشور باقی نمی‌ماند.

وی با اذعان به اینکه برای گرفتن حق مردم نباید هیچ‌ مماشاتی انجام شود، تصریح کرد: متأسفانه چهاردرصدی‌ها در کشور دارای تریبون‌ و رسانه بوده و اگر حرفی علیه آنان زده شود باید تاوان سنگینی داد ولی برای گرفتن حق مردم نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد حتی اگر تاوان سنگینی بدهیم.

Share