مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی کشور:

بازار ماهی بسیار متشنج است | برای قیمت‌ها هیچ منطقی وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری ماهیان گرمابی کشور گفت: ما به دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین میوه و تره‌بار پیشنهاد دادیم با همان قیمت که بنکداران قرار است از ما خریداری کنند ما ماهی را در بازار عرضه کنیم تا در حق مردم اجحاف نشود اما هنوز هیچ ارگانی پاسخی به پیشنهاد ما نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری ماهیان گرمابی کشور در خصوص مشکل نهاده‌های دامی برای تغذیه ماهیان اظهار کرد: کمبود نهاده‌های دامی برای تغذیه ماهی‌ها تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده و گرانی این نهاده‌ها هم مزید بر علت شده تا تولیدکنندگان با مشکل تولید مواجه شوند.

وی افزود: ما یک تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که واردات و توزیع این نهاده‌ها توسط تشکل‌های صنفی انجام شود تا کارخانجات با واردات آن بر روی قیمت نهاده‌ها مانور ندهند. ما حاضریم این نهاده‌ها را وارد کنیم و در اختیار کارخانجات بگذاریم تا برایمان خوراک دام تولید کنند و حاضریم دست‌مزد این کار را هم به آنها بپردازیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری ماهیان گرمابی کشور در ادامه تصریح کرد: به خاطر مشکلات پیش آمده و بلاتکلیفی‌ها برای پیمان ارزی نتوانستیم کاری در این زمینه پیش ببریم.

آقازاده با اشاره به این نکته که سامانه توزیع نهاده می‌تواند نابه‌سامانی‌های به وجود آمده را بهبود دهد، گفت: این سامانه صددرصد می‌تواند در روند توزیع نهاده موثر باشد و این روند را بهبود دهد. هر چه قدر توزیع نهاده از انحصار دلالان خارج شود قطعا به نفع تولید خواهد بود.

وی افزود: نهاده‌هایی مانند جو، گندم دامی و سویا وارداین سامانه خواهد شد که مشکلات بیشتری در توزیع داشته‌اند اما نهاده‌های دیگر که حساسیت کمتری در بازار دارند وارد این سامانه نمی‌شوند. مکمل‌ها و داروها به همان صورت آزاد به فروش می‌رسند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری ماهیان گرمابی کشور در رابطه با بازار ماهی‌های گرمابی عنوان کرد: بازار ما به شدت در نوسان است. قیمتی که ماهی را از ما می‌خرند با قیمتی که در بازار عرضه می‌کنند بسیار فاصله دارد. ماهی که سال گذشته ۶ هزار تومان بود امسال ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که این پول به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

وی افزود: برای قیمت‌ها هیچ منطقی وجود ندارد و بازار بسیار متشنج است. هرچه قیمت افزایش پیدا کند مصرف کاهش می‌یابد و این کاهش تقاضا تولید را زمین خواهد زد.

آقازاده در ادامه تصریح کرد: ما به دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین میوه و تره‌بار پیشنهاد دادیم با همان قیمت که بنکداران قرار است از ما خریداری کنند ما ماهی را در بازار عرضه کنیم تا در حق مردم اجحاف نشود اما هنوز هیچ ارگانی پاسخگو نبوده است. میانگین قیمت غیرواقعی و اضافه ماهی بیش از ۷ هزار تومان است.

Share