نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

ایران قبل از انقلاب، توسری‌خور و وابسته بود | حتی یک نفر نجومی‌بگیر هم نباید باشد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به درخواست اروپا در مورد مذاکره پیرامون قدرت دفاعی و موشکی بیان کرد: مذاکره در رابطه با قدرت موشکی خط قرمز ما است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در مراسم ظهر شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع صومعه‌سرا با اشاره به اینکه در عزاداری‌ها باید شعور مقدم‌ بر شور باشد اظهار کرد: معرفت ما باید نسبت به اهل‌بیت (ع) باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نمونه کامل یک مادر و زن بودند، افزود: حضرت زهرا (س) علاوه بر حیات فردی، مشی سیاسی حضرت زهرا (س)، درسی برای فضای امروز جامعه است.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شناخت امام امت و دفاع از آن باید موردتوجه باشد، تصریح کرد:  درس حضرت زهرا (س) این بود که وقتی به دین خدا و امام جامعه تهدیدی وارد می‌شود، باید حساسیت نشان داد و ایشان مشی اعلام حق داشتند و به دنبال بیداری جامعه از خواب غفلت بودند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که موقعیت خود را شناخته و دشمنانش را بشناسد، قطعاً رشد می‌کند، گفت: حیات سیاسی حضرت زهرا (س) باید احیاء شود.

رمضانی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب، ایرانی توسری‌خور و وابسته بود، خاطرنشان کرد: در دوران پهلوی، فضا به شکلی بسته بود که حتی کسی جرأت بیان کلمه سیاست را نداشت اما جامعه پیشرو، جامعه آگاه و بیدار است و تبعیت از امام، جامعه را پیشرو می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به واقعه غدیر گفت: غدیر برای ما این درس را دارد که بهترین‌ها باید در مسئولیت‌ها گمارده شوند و مردم باید در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

وی به مشی صراحت لهجه داشتن حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: امروزه اگر ما با آمریکا و اروپا صراحت لهجه نداشتیم، کیان، هویت و محتوای نظام و انقلاب از ما گرفته می‌شد.

رمضانی با اشاره به درخواست اروپا در مورد مذاکره پیرامون قدرت دفاعی و موشکی بیان کرد: مذاکره در رابطه با قدرت موشکی خط قرمز ما است زیرا قدرت دانش هسته‌ای، قدرت نظامی و موشکی باعث شده که ما امروز در جهان توسری‌خور نباشیم.

وی با بیان اینکه در صورت حمله نظامی رژیم صهیونیستی، تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود، افزود: سید حسن نصرالله هم گفته که با یک لبخند رژیم صهیونیستی را نابود می‌کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به مشی استدلال و احتجاج حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: نباید در مقابل دشمن کوتاه بیایم و باید حرف‌های خود را شفاف و صریح بیان کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشی توبیخ، مشی بی‌اعتنایی و مشی برانگیختن حضرت زهرا (س)، بیان کرد: دشمن باید توبیخ شود و در بعضی مواقع باید نسبت به رفتار دشمن، بی‌اعتنایی کرد و این حضرت حتی با گریه‌های خود به مبارزه با ظلم می‌پردازد.

رمضانی با اشاره به سیره بعد از مرگ حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) با درخواست شبانه دفن کردن و سفارشات بعد از شهادت خود، درس‌هایی به مردم داده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی (ره)، اسلام را به متن جامعه آورد، افزود: انقلاب اسلامی ایران، با خون‌های پاک شهدا پیروز شده و به این جایگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه در روز قیامت، خون‌های شهدا از ما مطالبه می‌کند، گفت: برخی بی‌تدبیری ازجمله گرانی، بیکاری و حقوق‌های نجومی هم وجود دارد که مردم گله دارند.

رمضانی با اشاره به اینکه از قوه قضائیه، قوه مقننه و اجرایی می‌خواهیم محکم باشند، افزود: حتی یک نفر هم با حقوق نجومی در کشور نباید باشد و این پول از کجا آمده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه میلیاردها دلار هزینه کردند تا چهلمین سال انقلاب اسلامی را نبینیم، بیان کرد: به کوری چشم دشمنان نه‌تنها چهلمین سال بلکه این انقلاب به انقلاب حضرت ولی‌عصر (عج) وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه مقام معظم رهبری است که در جهان ندای حق‌طلبانه و استکبارستیزی را سر می‌دهد افزود: رهبری نعمتی است که به ما عنایت شده و مصلح دینی است که دغدغه حل مسائل فکری جوانان خارج از کشور را هم دارد.

رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، شعاعی از فرهنگ عاشورا است گفت: برای ادامه مسیر انقلاب باید فرهنگ عاشورایی و فرهنگ فاطمی زنده بماند.

Share