در جلسه شورای بهداشت عمومی آستارا عنوان شد:

هر مدیری نمی‌تواند مشکلی را حل کند استعفا بدهد | سگهای ولگرد آستارا جمع آوری می‌شوند

یونس رنجکش ارائه راهکار را یک الزام جدی دانست و گفت: بهانه کمبود اعتبار در برخی موارد قابل قبول نیست و هر مدیری نمی‌تواند مشکلی را حل کند استعفا بدهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای بهداشت عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه فرهنگ سازی عمومی را از تمهیدات مهم برای کاهش آسیب‌های عمومی دانست و گفت: تصمیم‌سازی دستگاه‌های اجرایی با مشارکت مردم می‌تواند از بار منفی این آسیب ها کاسته و آن را به جامعه منتقل کند.

یونس رنجکش ارائه راهکار را در این شرایط یک الزام جدی دانست و گفت: بهانه کمبود اعتبار در برخی موارد قابل قبول نیست و هر مدیری نمی‌تواند مشکلی را حل کند استعفا بدهد.

فرماندار آستارا جمع‌آوری تنباکو های شیمیایی را از قلیان سراها یک موضوع جدی دانست و گفت: استان گیلان از دیرباز یکی از محله های کشت تنباکو بوده و حذف تدریجی قلیان در دستور کار قرار دارد و از همه مهمتر جمع‌آوری تنباکو های شیمیایی در وهله اول باید با راهکار مناسب و ارائه یک جایگزین برای آن قلیان را از جامعه دور کرد.

فاضلاب شهرستان آستارا در وضعیت نامناسبی قرار دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با اشاره به وضعیت نامناسب فاضلاب شهرستان گفت: فاضلاب شهرستان متاسفانه در وضعیت نامناسبی قرار دارد و به عنوان یک معضل، نیازمند توجه ویژه مسئولین امر است.

نظام عباسی فروش طیور زنده در معابر شهر را هم یک معضل مهم در بهداشت شهرستان دانست و عنوان کرد: فروش ماهی و طیور زنده و شیرابه های وارده از آن به رودخانه هم یک معضل جدی در حوزه بهداشت بوده و نیازمند توجه می باشد.

وی با اشاره به سگ‌های ولگرد گفت: کنترل این حیوانات نیازمند همت دستگاه‌های مربوطه بوده و این شایسته شهرمان نیست.

سگهای ولگرد آستارا جمع آوری می‌شوند

میزانی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان شهرستان از وجود آلودگی در برخی از نمونه های آب تعدادی از روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: در برخی از نمونه‌هایی که از آب روستاهای عباس آباد، ویرمونی و قره سو گرفتیم متأسفانه آلودگی مشاهده شده و با ارجاع گزارش به آب و فاضلاب روستایی منتظر حل این مشکل هستیم.

وی ورود فاضلاب‌های خانگی به رودخانه را نیز یک تهدید جدی برای سلامت منطقه دانست و گفت: ورود فاضلاب‌های خانگی به رودخانه و در انتها به دریای خزر یک تهدید جدی سلامت بوده و دریا در این منطقه مناسب شنا نیست.

غزنویان رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آستارا نیز از وجود برخی مشکلات در این زمینه خبر داده و گفت: مشکلاتی همچون تلفیق آب چاه های کشاورزی با آب آشامیدنی و عدم اجازه استفاده از دستگاه کلر زنی در برخی موارد به دلیل اشتراک آب با باغ های کشاورزی از مشکلات این حوزه بوده که با تکمیل سد ملا هادی شهرستان و تزریق اعتبار این موضوع حل خواهد شد.

ناصری مسئول خدمات شهری شهرداری آستارا در این جلسه از تامین مکانی برای جمع آوری سگهای ولگرد از سطح شهر خبر داد و گفت: در ضلع جنوبی محل دفن زباله شهرستان به صورت موقت برای جمع آوری این حیوانات مکانی در نظر گرفته شده که حامیان حقوق حیوانات نیز به آنها می توانند غذا داده و سعی در مدیریت این مسئله و کاهش حضور این حیوانات از سطح شهر هستیم.

Share