ضرغامی در اختتامیه جشنواره رسانه ابوذر مطرح کرد:

نگاه به رسانه نباید کارمندی باشد|نهایت بی مسئولیتی دولت در مقابل پیام رسان داخلی

رئیس اسبق رسانه ملی نگاه به رسانه را انقلابی دانست و افزود: نگاه به رسانه نباید کارمندی باشد، کار رسانه‌ای جبهه‌ی و انقلابی است، امروز تولیدات رسانه ای کاملا بر اساس علایق تک‌تک مخاطبان صورت می گیرد، سریال خانه پوشالی در غرب نمونه از این فعالیت هاست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رسانه  ابوذر با حضور عزت‌الله ضرغامی عضو شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی کشور صبح امروز در سالن شهدای ناجا برگزار ‌شد.

ضرغامی عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر کار رسانه را یک کار جبهه عنوان کرد و انتخاب یک راهبرد برای فعالیت های رسانه ای را مهم دانست و گفت: راهبرد سه گانه برای مقابله با رسانه های رقیب لازم بوده و اولین قدم، افزایش مخاطب برای شما و کاهش مخاطب برای رقیب است.

عضو عالی شورای فضای مجازی کشور قدم دوم را مدیریت زمان برای انجام رقابت رسانه ای دانست و تصریح کرد: اگر مخاطب به همه رسانه‌ها وقت می‌گذارد، زمان بیشتر و مهمتر را باید برای شما بگذارد.

وی سومین گام را پاسخ دادن به شبهات و ابهامات رقیب دانست و بیان کرد: پاسخ پدافندی و آفندی به حرکات جبهه مقابل بسیار مهم بوده و باید شبهات و گاهی دروغ هایی که بر علیه شما صورت می‌گیرد پاسخ بدهید، امروز فضای مجازی پر از اتفاقات تک بعدی است و مواردی که تمام حقیقت را عنوان نمی‌کنند.

رئیس اسبق رسانه ملی نگاه به رسانه را انقلابی دانست و افزود: نگاه به رسانه نباید کارمندی باشد، کار رسانه‌ای جبهه‌ی و انقلابی است، امروز تولیدات رسانه ای کاملا بر اساس علایق تک‌تک مخاطبان صورت می گیرد، سریال خانه پوشالی در غرب نمونه از این فعالیت هاست.

ضرغامی بازار امروز کتاب را بی رونق دانست و گفت: اخیرا گروهی در کشور ما در یک کار جهادی، با نظر سنجی از مخاطبان رده های سنی مختلف علایق آنها را سنجیده و این چنین کارها به تالیف کتب مفید کمک شایانی می‌کند.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی فروش روزانه هزار کتاب را برای این گروه یک موفقیت در این امر دانست و بیان کرد: با این شرایط اهمیت علایق مخاطب اولویت اول بوده و اجرای کارهای تولیدی سفارشی گرفته میشود، وظیفه شما اغنای یک طیف گسترده مخاطب و نه محیط نزدیک پیرامون تان است.

وی یکی از مهمترین دلایل تاکید به استفاده از پیام رسان دولتی را تحلیل اطلاعات داخلی توسط دشمن دانست و گفت: سخن بنده فیلتر پیام رسان خارجی و پاک کردن صورت مسئله نیست، ابتدا باید از پیام رسان داخلی حمایت کرد و در کنار آن هم هر پیام رسان اجازه فعالیت داشته باشد، دشمن نباید به اطلاعات داخلی ما دسترسی داشته باشد و این اهم سخن بنده است و در این راه دوقطبی کردن موافق و مخالف فیلترینگ صحیح نیست.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور دشمن را تحلیلگر تمام مسائل داخلی عنوان کرد و گفت: تمام کارهایی که از طریق فضای مجازی انجام می دهیم توسط دشمن رصد شده و تحلیل می شود، ما نباید فراموش کنیم که استفاده از پیام رسان داخلی و خارجی مسئله آزادی نیست، مایی که در تمام عرصه ها خودکفا شدیم نباید در راه اندازی یک پیام رسان داخلی بمانیم، خود دولت باید متکفل راه اندازی پیام رسان داخلی باشد، پیچیدگی یک پیام رسان بسیار زیاد بوده و مثلاً پشتیبان فیسبوک، آمازون است، امروز باید در رسانه پاسخگویی شبهات بود و برخی شبکه های خارجی اتاق جنگ هستند، برای مثال در فتنه ۸۸ دشمن به طرق مختلف در پی ضربه زدن به ما بود، بزرگنمایی یک مسئله برخی مواقع لازم نیست و گاهی هم باید به سرعت پاسخ داده شود.

ضرغامی صیانت از رهبری را مهمترین کار امروز دانست و گفت: پست اخیر آقای کدخدایی در اینستاگرام نمونه عمل پسندیده امروز بوده و بازخوردهای مثبت آن گواه این قضیه است.

Share