دیارمیرزا کزارش می دهد

صدای هنرمندان رشت به گوش صالحی امیری رسید/با دستور وزیر ارشاد خاتم واگذار نمی‌شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با اراده و اتحاد همه ی اهالی هنر و تئاتر و تلاش مسئولان، مجتمع خاتم الانبیاء برای اهالی هنر محفوظ خواهد ماند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با اراده و اتحاد همه ی اهالی هنر و تئاتر و تلاش مسئولان، مجتمع خاتم الانبیاء برای اهالی هنر محفوظ خواهد ماند.photo_2016-11-04_22-05-18

در همین زمینه اسماعیل حاجتی یکی از هنرمندان برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با دیارمیرزا با تائید این خبر اظهار کرد: پیرو مذاکراتی که توسط نمایندگان رشت در مجلس خصوصا مهندس جعفرزاده  صورت گرفت واگذاری مجتمع خاتم الانبیا رشت به بخش خصوصی متوقف شد.

حاجتی افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان فراخوان واگذاری این مجتمع را صادر کرده بود.

وی به کمبود سالن اجرای نمایش اشاره کرد و گفت: هنوز تالار سردار جنگل و تالار مرکزی بهره برداری نشده است و مجتمع خاتم الانبیا از ۳۶۵ روز سال ۲۵۵ روز اجرای تئاتر داشته است که این در کشور بی نظیر است و اهمیت این سالن را نشان میدهد.

بازیگر برجسته تئاتر گیلان اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت های نمایندگان مردم شهر رشت و کمپین هنرمندان و با توجه به اینکه این مجتمع تنها مجتمع فرهنگی شهر رشت است به هنرمندان بازگردانده شد.

وی به مذاکرات جعفرزاده با وزیر ارشاد نیز اشاره کرد و گفت: در نهایت با تلاش های صورت گرفته قراداد واگذاری به بخش خصوصی متوقف شده و این مجتمع فرهنگی به اهالی هنر واگذار خواهد شد و روز پنجشنبه دستور وزارت ارشاد به صورت کتبی مبنی بر اینکه این مجتمع به هنرمندان این شهر واگذار میشود ارسال خواهد شد.

گفتنی است اهالی هنر و تئاتر استان گیلان است با تشکیل کمپین خاتم را واگذار نکنید خواستار عدم واگذاری این سالن شده بودند(اینجا)

همچنین رضا رسولی عضو شورای شهر رشت نیز در حمایت از هنرمندان در صفحه شخصی اینستاگرام خود مطلبی نوشته بود(اینجا)

Share