توصیه آیت‌الله آل هاشم به مدیران گزینش:

سؤالات بی ربط و حاشیه‌ای نپرسید | فرد جویای کار باید از کجا نام مادر ائمه را بداند؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بعضاً از افراد سؤالات بی ربط و حاشیه‌ای پرسیده می‌شود که هیچ ارتباطی ندارد و این امر نه تنها به صلاح کشور نیست بلکه توصیه می‌کنیم از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با استاندار و هسته گزینش استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه گزینش در حقیقت خوب است با این روش افراد صالح و متعهد جذب می‌شوند، اظهار داشت: بعضاً از افراد سؤالات بی ربط و حاشیه‌ای پرسیده می‌شود که هیچ ارتباطی ندارد و این امر نه تنها به صلاح کشور نیست بلکه توصیه می‌کنیم از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود.

وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی شاهد افراط در پرسش سؤالات بی ربط و حاشیه‌ای از افراد بودیم اما با آن که ۴۰ سال می‌گذرد اکنون در برخی موارد تفریط می‌کنند و همین افراط و تفریط برای سلامت اداری و سالم سازی محیط اداری زیان بار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: گاهاً می‌شنویم در گزینش از افرادی که می‌خواهند شاغل شوند و جویای کار هستند نام مادر ائمه را می‌پرسند، آیا از خود نمی‌پرسند که فرد جویای کار باید از کجا نام مادر ائمه را بداند؟ در حالی که این اقدام افراط است.

آل هاشم با ابراز تأسف از اینکه قبلاً حتی گزینش‌گر سوالاتی مبنی بر اینکه هر گناهی که تا الان انجام داده‌ای را باید بگویید از متقاضیان کار می‌پرسیدند، گفت: کسی نبود به آن فرد بگوید که به شما چه که چه گناه‌هایی انجام داده است و این به کسی ربطی ندارد.

وی با تاکید بر داشتن اهلیت در بکارگیری افراد در دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی افزود: مسئولیت‌ها در دولت و نهادهای مختلف باید به اهلش سپرده شود و این مسئولیت‌ها به هر فردی که اعلام داوطلبی می‌کند نباید سپرده شود چون خدمت به مردم کاری سخت و دشواردر عین حال لذت بخش است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه کسی که وارد نظام اداری می‌شود، باید صداقت در وعده به مردم را داشته و این خصیصه در آن فرد به اثبات رسیده باشد، گفت: فردی که وارد نظام اداری کشور می‌شود، نباید تبلیغ مدیریت‌های ناکارآمد غیربومی و غربی را داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: گاهاً کاندیداها قبل انتخابات حتی قول آسفالت و احداث پل هم می‌دهند در حالی که توجهی به حیطه مسئولیتی خود ندارند و اصلاً نمی‌دانند که آسفالت ریختن در حیطه مسئولیتی آنها نیست و وقتی مسئولی به مناطق حاشیه نشین می‌رود به تبع وعده‌های عملی نشده مسئولان، مردم می‌گویند حتماً نزدیک انتخابات است که سر و کله مسئولان پیدا می‌شود.

Share