در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی رضوانشهر مطرح شد:

حل مشکلات شرکت شفارود و چوکا نیازمند عزم ملی دارد

فرماندار رضوانشهر در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی این شهرستان گفت: با عزم همگانی و بسیج همه امکانات موجود، برای محرومیت زدایی در این شهرستان تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدمهدی مظفری در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی رضوانشهر که با حضور، سردار حزنی مشاور فرماندهی کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور و سردار عبداله پور فرمانده سپاه قدس گیلان برگزار شد افزود: از مجموع ۴ دهستان این شهرستان ۳ دهستان ما محروم هستند و ضرورت دارد که به کمک هم بتوانیم این محرومیت ها را کاهش دهیم.

سرپرست فرمانداری رضوانشهر با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه رفع محرومیت در این شهرستان گفت: مسئولان امر خصوصا قرار گاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد و خواستار تحول در همه حوزه های عمرانی و فرهنگی و غیره شد.

وی با اشاره به اینکه خواسته ها و نیازهای شهرستان باید به درستی بیان شود، گفت: در بخش دولتی هم منابع ای که در اختیار شهرستان قرار دارد ، براساس اولویت انجام وظیفه خواهیم کرد.

مظفری از سردار حزنی خواست دهستان ارده که دارای ۴۶ روستا و بیش از ۲هزار و دویست نفر جمعیت در این مناطق سکونت دائم دارند، به عنوان یک دهستان کد دار در لیست محرومیت زدائی قرار بگیرد.

همچنین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست گفت: ما نگاهمان به امور محرومیت زدائی می بایست نگاه ویژه باشد و به صورت انقلابی کارها رو پیگیری کنیم.

سردار عبدالله پور گفت: زمانی که در شهرستان موضوع مهم، وحدت و انسجام و در کنار هم بودن باشد، می توانیم مشکلات رو برطرف کنیم.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در انجام امور گفت: از ظرفیت بسیج استفاده شود و تجربه نشان داده است، هر وقت که از ظرفیت بسیج استفاده کردیم موفق بوده ایم.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: این مشکلات ما با پرداختن به امر مهم وحدت و درکنار هم بودن قابل حل است و یا می توانیم مشکلات و نارسایی های موجود را کاهش دهیم و بخشی از مشکلات که باید بصورت استانی و کشوری حل بشود مثل شرکت شفارود و چوکا و غیره نیز نیاز به عزم ملی دارد که باید در دستور کار مسئولان امر باشد.

وی گفت: سپاه گیلان هم اکنون چندین پروژه بزرگ در سطح این استان در دست اقدام دارد و گرایش ما به اشتغال است و باید محور کار را در بخش اشتغال و توسعه پایدار فعال کنیم.

در انتهای این جلسه، مشاور فرماندهی کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور هم گفت: تا امروز ۶۸ پروژه در سطح شهرستان رضوانشهر انجام داده ایم که این تعداد طرح به غیر از مسکن محرومین می باشد.

سردار حزنی گفت: قول ساخت خانه عالم و پایگاه های بسیج بر اساس نیاز شهرستان در روستاها و مراکز دهستان ها را می دهیم و این پروژه ها، هر تعدادی که باشد به سرانجام خواهیم رساند ولی روحانی و مبلغ، خانه های عالم باید توسط تبلیغات اسلامی، تامین شود.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت گروه های جهادی گفت: از ظرفیت گروه های جهادی استفاده کنیم و در حوزه ساخت اماکن ورزشی و سرویس های بهداشتی و پل های کوچک و … در این شهرستان تلاش خواهیم کرد.

حزنی افزود: با توجه به نیاز های فرهنگی در سطح شهرستان و محلات مختلف، خانه های عالم و پایگاه های بسیج باید باهم دیده شود و در زمینه ضعف آنتن دهی شبکه های صدا وسیما باید اقدامات لازم انجام گیرد.

مشاور فرماندهی کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تقبل جهیزیه برای تعداد ۱۳۱ زوج جوان و نوعروسان در سطح رضوانشهر و پره سر گفت: به کسانی که معلول و محروم هستند باید خدمات بدهیم و کمک کنیم.

سردار حزنی همچنین گفت: به میزان ۱۰ دستگاه اتوبوس در اختیار این شهرستان قرار خواهیم داد تا زیارت اولی های این مناطق را بصورت رایگان برای سفر رفت و برگشت به مشهد مقدس بکار گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت سواحل خزر در این مناطق نیز گفت: برای ساخت چندین نمازخانه و سرویس بهداشتی در سطح سواحل رضوانشهر برنامه داریم.

حزنی ضمن تشکر از زحمات مسئولان وظیفه شناس گفت: ما مسئولین خوبی داریم فقط باید باهم کار و احساس مسئولیت کنیم و این مشکلات را برطرف سازیم و همه کسانی که پشت میز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشسته اند به راحتی به بهشت و جهنم می روند پس باید حواسمان جمع باشد و باهم مشکلات را حل کنیم.

سردار حزنی افزود: واجبات خودمان را انجام بدهیم و به جای مستحبات به کارهای مردم رسیدگی و خدمت کنیم، هر جا در کشور با هم کار بکنیم موفق خواهیم شد و این مردم از ما پشتیبانی خواهند کرد همان طور که در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی خودشان را نشان دادند.

Share