عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش هدف‌گیری ندارد|دولت تا سال ۱۴۰۰ مشکل ایمن‌سازی مدارس را حل کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید موضوع استانداردسازی سیستم سرمایش و گرمایش مدارس در یک فرآیند ۵ ساله پیش‌بینی شده اما این کار تا کنون اتفاق نیفتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت با ابراز تأسف از حادثه مدرسه زاهدان و جان باختن ۴ دختر، درباره اعتبارات ایمن‌سازی تجهیزات مدارس کشور گفت: دولت بر اساس برنامه ششم توسعه مکلف شده است که هر سال مبلغی را در قانون بودجه برای بحث سرمایش و گرمایش مدارس منظور کند ولی در این امر کوتاهی‌هایی شده و نتوانستند آن طور که لازم است اعتبارات لازم و کافی را اختصاص دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در بسیاری از روستاها و شهرها مانع از استفاده مدارس از بخاری‌های غیراستاندارد شدند ولی هنوز آموزش و پرورش نتوانسته امکانات و تجهیزات ایمن و استاندارد را جایگزین کنند.

بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش هدف‌گیری ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: قرار بود دولت نظر کارشناسی خود را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و آموزش و تحقیقات اعلام کند تا بتوان موضوع استانداردسازی سیستم سرمایش و گرمایش مدارس را در یک فرآیند ۵ ساله تمام کرد؛ اما این کار تا کنون اتفاق نیفتاده است.

وی با انتقاد از اینکه بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش هدف‌گیری ندارد، توضیح داد: دولت به صورت کامل حکم قانونی برنامه توسعه در این خصوص را اجرایی نکرده در حالی که باید آن را به صورت صد در صد تخصیص‌یافته اعلام کند.

بودجه‌های قطره‌چکانی و ناکافی برای استاندارسازی سیستم مدارس

عباسی تاکید کرد: این اعتبارات باید با هدف‌گیری مشخص صرف تجهیز مدارس و به ویژه سرمایش و گرمایش آنها شود که دولت تعلل کرده و به همین دلیل هنوز در این خصوص مشکلاتی وجود دارد.

عضو هیئت رییسه مجلس خواستار تامین بودجه و اعتبار کافی به جهت نوسازی و تجهیز مدارس شد و گفت: دولت باید بر اساس یک کار کارشناسی و هدفمند، این مشکلات را تا سال ۱۴۰۰حل و تمام کند؛ زیرا بودجه‌های فعلی قطره‌چکانی و ناکافی است ضمن آنکه به صورت صد در صدی نیز تخصیص پیدا نمی‌کند.

چرا اعتبارات تأمین نمی‌شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این کمیسیون پیگیر است تا بودجه مسائل سرمایشی و گرمایشی، تجهیز و نوسازی مدارس به صورت۱۰۰ درصد تخصیص‌یافته اعلام و منابع آن مشخص شود، افزود: گاهی بودجه‌ها از منابعی در نظر گرفته می‌شود که پایدار نیست و به همین دلیل تامین اعتبار نمی‌شود لذا مشاهده می‌شود وقتی یکهزار میلیارد تومان اعتبار در نظر می‌گیرند، ۵۰ میلیارد آن بیشتر جذب نمی‌شود.

Share