پدرام، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبرداد:

آزادسازی مسیر علت کندی پیشرفت محور ملاسرا-شفت است

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان آزادسازی مسیر و تملک اراضی را علت کندی پیشرفت محور ملاسرا-شفت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پدرام، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه علت کندی پیشرفت محور ملاسرا-شفت آزادسازی مسیر و تملک اراضی است اظهار داشت: با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش‌هایی از مسیر،مطالعات محور ملاسرا – شفت – زنجان در دو بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت: طول کل محور ۹۰کیلومتر می باشدکه حدود ۳۰کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

وی افزود: چهارخطه کردن محور ملاسرا-شفت به طول کلی ۱۱.۸کیلومتر و با عرض۲۵.۶متر دارای ۶دستگاه پل دالی با دهانه ۲متری و یک دستگاه پل ۳متری می‌باشد که در فاز اول ۱.۵کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد در حال اجراست که اجرای عملیات آسفالت آن رو به اتمام است.فاز دوم این پروژه  نیز به طول ۸.۴کیلومتر می‌باشد و با توجه به اینکه اخیراً به پیمانکار ابلاغ شده در حال اجرای عملیات خاک برداری می باشد.

پدرام مهمترین عامل کندی پروژه را تملک اراضی و آزاد سازی مسیر عنوان کرد و گفت: علیرغم تلاش در طراحی پروژه برای بیشترین استفاده از حریم قانونی موجود راه و تصرف کمتر اراضی، احداث این محور در حریم قانونی راه در برخی نقاط با مشکلاتی مواجه و نیازمند تملک اراضی شد که ادامه پروژه مستلزم رفع آنهاست.

وی با ابراز امیدواری تصریح کرد: با تعامل بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوط و همچنین مالکان اراضی مجاور طرح، مشکلات اجرایی این پروژه درحال مرتفع شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطر نشان کرد: اراضی حریم‌ محور اکثرا دارای مالک هستند که اخیرا با همکاری دادستان شهر و معتمدین محلی از جمله فرماندار، بخشدار و شورای شهر طی صورت جلسه‌ای، زمین‌ها به اداره کل راه وشهرسازی تحویل داده و مقرر است دستگاه اجرایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه ظرف مدت ۳ماه نسبت به پرداخت حق مالکیت اراضی اقدام نماید.

وی افزود:در حال حاضر ۲کیلومتر از مسیر در حال اجرای عملیات می‌باشد.

Share