فرمانده هنگ مرزی آستارا خبر داد:

کشف بیش از یک کیلوگرم هروئین در نقطه صفر مرزی

فرمانده هنگ مرزی آستارا از ناکامی سوداگران مرگ و کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در این شهرستان مرزی این خبر داد و افزود: دو نفر به هویت های معلوم که قصد انتقال و خروج مواد مخدر از کشور جمهوری اسلامی ایران به کشور جمهوری آذربایجان نمایند شناسایی و دستگیر شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرزداران شهرستان آستارا با اشرافیت اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ترانزیتی و سوداگران مرگ، موفق شدن در عملیات منسجم در تعامل با مرزبانان استان اردبیل و کارکنان انتظامی شهرستان آستارا مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کشف و ضبط کنند.

سرهنگ نوذر مرادی در گفتگو با دیارمیرزا تشریح کرد: با اقدامات شبانه‌روزی مامورین هنگ مرزی آستارا مرزداران از حمل قاچاق مواد مخدر توسط باند فعال قاچاق در قالب خانواده با خبر و لذا بررسی موجود در دستور کار مرزداران قرار گرفت.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: مامورین با اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی، موفق شدند دو نفر به هویت های معلوم که قصد انتقال و خروج مواد مخدر از کشور جمهوری اسلامی ایران به کشور جمهوری آذربایجان نمایند را شناسایی و با هوشیاری در خاک کشورمان دستگیر نمایند.

وی افزود: مأموران در بازرسی به عمل آمده از متهمین، موفق شدند یک کیلو و ۷۵ گرم مواد مخدر از نوع هروئین و مقدار ۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود را کشف و ضبط نمایند.

مرادی ادامه داد: مأمورین ضمن دستگیری دو نفر قاچاقچی مواد مخدر موفق شدن در بررسی و تحقیقات بیشتر سه نفر دیگر از متهمین باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی و دستگیر و ضمن توقیف یک دستگاه خودروی سواری، مقدار ۲۰ عدد قرص متادون را کشف و ضبط نمایند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا در خاتمه خاطرنشان کرد: مرزبانان این فرماندهی، نسبت به وظیفه ذاتی خود که همانا ایجاد امنیت در مرزهای کشور میباشد کوشا بوده و با تمام توان در برخورد با هرگونه هنجارشکنی و حفظ و پایداری از حریم کشور مراقبت خواهند کرد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share