جمالی‌ مطرح کرد:

سواحل خزر در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته | مردم و گردشگران بی بهره از جاذبه‌های دریا

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: متاسفانه بخش عمده سواحل خزر در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته و گردشگران و مسافران از جاذبه های دریا بی بهره مانده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منوچهر جمالی سوسفی با انتقاد از اینکه بخش عمده سواحل خزر در اختیار بخش خصوصی و سایر ارگان ها و دستگاه های دولتی است و قابل استفاده برای عموم نیست، گفت: سواحل خزر در گیلان و مازندران شرایط استفاده مناسب را مانند دریاهای دیگر کشورها برای مردم ندارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از سواحل مازندران در اختیار ادارات و بخشی در اختیار بخش خصوصی است و مردم، مسافران و گردشگران به خوبی نتوانسته‌اند از جاذبه‌های آن بهره ببرند، افزود: متاسفانه ویلاسازی در سواحل تبدیل به معضل شده و در حالی که باید در گذشته جلوی این معضل گرفته می‌شد اما غفلت شد و در حال حاضر نیز نمی‌توان آن را مدیریت کرد.

وی با انتقاد از اینکه بخش عمده ویلاسازی‌ها در حریم دریا است، گفت: برای اینکه مردم بتوانند از سواحل دریای خزر استفاده کرده و لذت ببرند باید سواحل دریای خزر آزادسازی شود زیرا سواحلی که باید در اختیار مردم و گردشگران قرار گیرد در اختیار عده ای خاص قرار گرفته است.

با ویلاسازی‌ها بافت روستاها از بین رفته و از شکل طبیعی خود خارج شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه با ویلاسازی‌ها بافت روستاها از بین رفته و از شکل طبیعی خود خارج شده است و دیگر برای گردشگران هیچ جاذبه ای ندارند.

آزادسازی سواحل دریای خزر امری دشوار است

جمالی سوسفی با بیان اینکه آزادسازی سواحل دریای خزر امری مشکل و دشوار است، تصریح کرد: هر چند این موضوع کاری دشوار است اما دولت می تواند با نظارت مناسب دیگر اجازه ساخت و ساز در سواحل دریا را ندهد؛ البته آزادسازی سواحل نیازمند صرف هزینه های گزاف است و مردم در این رابطه متضرر می شوند اما باید در این رابطه به فکر اتخاذ تدابیر ویژه بود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: ضعف عملکرد دستگاه های ذیربط باعث ساخت بی رویه ویلاها در سواحل دریا شد در این رابطه بهتر بود از ابتدا اجازه ساخت داده نمی شد تا در حال حاضر با چنین معضلی روبرو نشویم.

Share