ابراهیمی تشریح کرد:

دلایل حمایت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان از شهردار شدن رسایی

عبدالرضا ابراهیمی، دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان اظهار کرد: ما آقای مهندس رسایی را پیشنهاد کردیم اما به جهت اینکه دنبال دادن وجه سیاسی به انتخاب‌مان نبودیم، این انتخاب را رسانه‌ای نکردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالرضا ابراهیمی، دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان در خصوص مواضع این شورا در مقوله انتخاب شهردار رشت گفت: متاسفانه در حال حاضر موضوع انتخاب شهردار به شدت دوقطبی شده و ادامه این روند هم برای شورا خطرناک است و هم امکان دارد این تنش به بدنه شهرداری سرایت کند و برروند کارها تاثیر بد بگذارد.

وی افزود: از همین رو شورای همماهنگی جبهه اصلاحات در مقطع فعلی از بین گزینه‌های متعدد تلاش کرد کسی را انتخاب کند که بتواند در جهت ترمیم این رخداد قدم بردارد. طبیعتا این شخص باید کسی می‌بود که بیشترین همپوشانی را در بین اعضای شورا به وجود بیاورد.

ابراهیمی ادامه داد: آنچه که امروز همه به آن اذعان دارند این است که کسی سکان شهرداری را در دست بگیرد که اولا قانون را اولاتر از همه رفاقت‌ها و تفکر سیاسی بداند؛ دوما گذشته و حالش مؤید پاکدست بودن و ضد فساد بودنش باشد؛ سوما توان ایجاد تعامل با مجموعه حاکمیت، به خصوص دولت را در مقطع فعلی داشته باشد؛ چهارما اشراف بر قوانین داشته باشد؛ پنجما عدد و رقم‌های درشت را در پروژه‌ها دیده و تجربه کرده باشد؛ ششما در سطح ملی کار کرده باشد. که البته از نظر ما ملی بودن تنها در تهران بودن نیست.

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان تصریح کرد: از همین رو ما آقای مهندس رسایی را پیشنهاد کردیم؛ اما به جهت اینکه دنبال دادن وجه سیاسی به انتخاب‌مان نبودیم، این انتخاب را رسانه‌ای نکردیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم راهی پیدا کنیم تا بر این جو بی‌اعتمادی طرفینی که نتیجه این فضای دوقطبی به‌وجود آمده است، غلبه کنیم.

ابراهیمی اظهار کرد: متاسفانه طرفین در شورای شهر به هم اعتماد ندارند و نیاز است که این اعتماد راستی آزمایی شود. ما می خواهیم همه پرچم راستی آزمایی را در دست گیرند و در این میان انتظار ما از دوستان لیست امیدی ما بیشتر است.

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ضمن محترم شمردن همه کاندیداها، نگرانیم که به خاطر مسایل پیش آمده، شهر از یک مدیر قوی و شایسته محروم شود. لذا صراحتا آقای مهندس رسایی را مناسب‌ترین گزینه موجود برای تصدی شهرداری رشت می‌بینیم و به اعتماد اعضای محترم شورای شهر نسبت به این چهره اجرایی امیدواریم.

Share