آقایان نماینده مجلس! لطفا شان خانه ملت را رعایت کنید

از دست‌بوسی تا خوردن ته‌مانده لیوان آب رئیس‌جمهور+ فیلم

این بار بخت با عزت یوسفیان ملایار نبود، نماینده‌ای که در روز رای به وزرای پیشنهادی صمت، اقتصاد و کار، در مصافحه با حسن روحانی، بوسه‌ای بی‌دلیل بر دستان حسن روحانی می‌زند تا با ثبت این صحنه توسط دوربین‌ها هم خود را به حاشیه بیندازد، هم جایگاهی که قرار بود در راس امور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مجلس عصاره فضائل ملت است. مجلس در راس امور است… مجلس…

جملاتی برای نشان دادن جایگاه پارلمان ایران. بی‌تردید نمایندگانی که راهی چنین مکانی قرار است بشوند هم باید از همان کسانی باشند که می‌توانند مجلس را در راس امور قرار دهند و یا بیانگر فضیلت‌ها دراین راستا باشند. اما دراین مجلس گاه اتفاقاتی می‌افتد که کمتر کسی به خوابش می‌بیند، یک زمانی در آن نمایندگان با هم گلاویز می‌شوند و سینه می‌درند، یک بار از پشت میکروفون ناسزاهایی نثار هم می‌کنند، نماینده‌ای بابت یک سوال، خبرنگاری را به باد کتک می‌گیرد، نمایندگانی هم با حالت‌های تحقیرآمیز برای سلفی گرفتن و عکس با موگرینی سرو دست می‌شکنند. یکی گلابی در جیب کت و شلوار خود به همراه می‌آورد و در صحن می‌خورد، دیگری شوخی‌های فیزیکی با آن دیگری. اینها همه در همین چند ساله در مجلس دیده شده است.

از همین روست که شاید امروز نباید متعجب شویم اگر فیلم دست بوسی یکی از نمایندگان برای حسن روحانی؛ دست به دست می‌شود.

این بار بخت با عزت یوسفیان ملایار نبود، نماینده‌ای که در روز رای به وزرای پیشنهادی صمت، اقتصاد و کار، در مصافحه با حسن روحانی، بوسه‌ای بی‌دلیل بر دستان حسن روحانی می‌زند تا با ثبت این صحنه توسط دوربین‌ها هم خود را به حاشیه بیندازد، هم جایگاهی که قرار بود در راس امور باشد. بی‌تردید دیده شدن این صحنه در کنار رای شبانه و یکباره به هر چهار وزیر پیشنهادی باردیگر این پرسش را مطرح می‌سازد که آیا مجلس قانونگذار کشور واقعا به صورت مستقل عمل می‌کند؟ یابرای امتیازگیری‌های شخصی گاه به وزیری رای می‌دهد و گاه به دستی بوسه می‌زند‌؟

اینگونه اقدامات عجیب با تم تملق گرایانه البته برای نخستبن بار نیست که در قبال یک رئیس جمهور هنگام ورودش به پارلمان اتفاق می‌افتد. شان و جایگاه مجلس و نمایندگان به طرق مشابه دفعات پیش نیز زیرسوال رفته بود. مثلا از یاد نبرده‌ایم زمانی را که در دولت احمدی نژاد آشامیدن باقیمانده لیوان آب او به عنوان تبرک، از سوی یکی از نمایندگان مجلس حاشیه‌های زیادی را در اینباره آفرید. اتفاقی که از سوی یکی از نمایندگان تندروی اصولگرا صورت گرفت و البته بعدها با کلی توجیه دلایل این کار مطلب دیگر عنوان شد. اقدامی که اکنون از سوی یک نماینده میانه رو در قبال روحانی اتفاق افتاده است در کنار اقدام نماینده تندروی سال‌های پیش نشان می‌دهد که نوع رفتارهای چاپلوس مابانه از سوی نمایندگان مردم، ربطی به خط و مشی سیاسی آنها ندارد.

اقدامات بچه‌گانه و خارج از عرف، ناسزاگویی و گلاویز شدن بایکدیگر، دست بوسی و تبرک پیدا کردن با ته مانده آب رئیس جمهور و…. همه و همه از دستاوردهای نمایندگان مجلسی است که نهادهای نظارتی، آنها را به عنوان اصلح‌ها انتخاب کردند، اما نتیجه این موضوع اکنون این شده است که می‌بینیم. این موضوع بیانگر نیاز به توجه و دقت بیشتر نهادهای نظارتی در نوع ملاک‌هایشان برای برگزیدن و تایید صلاحیت یک فرد به عنوان نماینده مجلس است. شاید اگر با تغییراتی این امکان را فراهم می‌کردیم اکنون شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

توضیحات نماینده دست بوس

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره فیلم پرحاشیه‌ای که نشان می‌دهد او دست رئیس جمهور را بوسیده است گفت: آقای روحانی استاد راهنمای من در دانشگاه بودند ایشان رای ملت را دارند تنفیذ رهبری را دارند٬ بزرگترین اعتبارات را دارند. من اگر هم دست ایشان را می‌بوسیدم به آن افتخار می‌کردم.

وی در پاسخ به این سوال که او بالاخره دست رئیس جمهور را بوسیده یا نه گفت: شما می‌گویید فیلم٬ آیا در فیلم پیدا نیست؟ شما می‌گویید به نظر می‌آید پس می‌شود به فیلم اعتماد کرد؟ وی تاکید کرد: من دست ایشان را نبوسیدم اگر هم می‌بوسیدم افتخار می‌کردم. آن‌هایی که فیلم را می‌بینند حدس می‌زنند که من سرم را تکان دادم اما اینگونه نیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد او سرش را خم کرده است ادامه داد: نه من سرم را خم نکرد٬ ایشان سرشان را دراز کردند صورت من پشت کتف فرد دیگری بود، یعنی ایشان مقابل صورت من دست داده بودند.

یوسفیان در پاسخ به این سوال که او به نظر راضی‌ترین نماینده در جمع نمایندگان است، گفت: من خیلی راضی هستم. ایشان ۱۸ پروژه ملی برای ما تدارک دیدند و ۶۷۰ میلیارد برای مازندران اعتبار دادند که فقط به آمل رسیده بود٬ همین جاده هراز شبانه روزی کار می‌کند. ما بسیار راضی هستیم. وی در پایان تاکید کرد: ایشان استاد راهنمای من در دانشگاه بودند و استاد من هستند.

فیلم

Share