در نشست نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی عنوان شد

آمادگی گیلان برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹

صادقی از میزبانی گیلان برای رقابت های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار یک میلیارد تومانی است این میزبانی به گیلان و با حضور ۸ کشور برکزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در نشست خبری که به مناسبت نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی برگزار شد، با بیان اینکه این المپیاد نخستین المپیاد ورزشب در گیلان است، گفت: این رقابتها در دو رشته شطرنج و تکنواندو و در رده سنی نوجوانان ۱۲ الی ۱۵ سال دختران و پسران برگزار خواهد شد.

مریم بخشی با بیان اینکه این مسابقات به میزبانی خانه شطرنج گیلان و رقابت‌های تکواندو در بخش بانوان به میزبانی رشت در سالن کارگران برگزار خواهد شد، گفت: گیلان در رشته شطرنج در دو قسمت مردان و بانوان و در رشته تکواندو در بخش بانوان میزبانی نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه به منظور حفاظت از محیط زیست و جلوکیری از انقراض گونه کم یاب فک خزری از این نماد در این المیپاد استفاده شده است، افزود: فوک کاسپین و تصاویر شهرک تاریخ ماسوله و تالاب بین‌المللی انزلی نماد این رقابت‌ها در گیلان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان رشد مدال‌آوری در المپیک جوانان ۲۰۲۲ را یکی از اهداف برگزاری این المپیاد ورزشی بیان کرد و گفت: کشف، جذب و پرورش استعدادهای برتر ورزشی، پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی، توسعه فرهنگ عدالت محوری و بهره‌مندی استان‌ها از توزیع عادلانه امکانات از دیگر اهداف برگزاری المپیاد ورزشی است.

وی در پایان به زمان المپیاد اشاره کرد و افزود: نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از ۲۸ آبان ماه تا ۹ آذرماه در ۷۸ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

آمادگی گیلان برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹

همچنین معاون توسعه ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در ادامه این نشست برگزاری المپیادهای ورزشی را فرصت مغتنمی برای کشف استعدادهای برتر ورزشی و همچنین تقویت ورزش های پایه و قهرمانی قلمداد کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان همزمان با سراسر کشور شناسایی استعدادهای برتر را در دستور کار داشته و در روزهای آینده میزبان بیش از ۸۰۰ تکواندوکار و شطرنج باز خواهد بود.

صادقی با بیان افتتاح باشکوه این المپیاد و روشن کردن مشعل المپیاد افزود: پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح در سالن یادگار امام شهر رشت به طور رسمی المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی در رشته های شطرنج و تکواندو فعالیت خود را آغاز می کند.

وی در ادامه نشست از میزبانی گیلان برای رقابت های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار یک میلیارد تومانی است این میزبانی به گیلان و با حضور ۸ کشور برکزار خواهد شد.

Share