معاون فرهنگی دادگستری‌ کل گیلان:

لغزش کارکنان قضایی اقتدار این دستگاه را خدشه‌دار می‌کند

معاون فرهنگی دادگستری کل گیلان با تاکید بر اینکه لرزش و ریزش یکی از کارکنان دستگاه‌ قضایی می‌تواند اقتدار کل دستگاه قضایی را از بین ببرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام حسن رضازاده صبح امروز در نشست فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های واحدهای قضایی گیلان در رشت اظهار داشت: بنا به روایتی از امام حسین(ع)، شیعه واقعی کسی است که قلبش از کینه‌ها و فریبکاری‌ها دور باشد.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان گیلان با اعلام قلب انسان‌ها حرم خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: انسان اگر می‌خواهد ادعای شیعه بودن داشته باشد باید قلبش را از ناپاکی‌ها عاری کند.

رضازاده با بیان اینکه تا زمانی که فردی به شکل علنی با دین مخالفت نکرده است باید با او مدارا کرد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروز همه ما باید آن را رعایت کنیم تزکیه نفس است.

معاون فرهنگی دادگستری‌کل استان گیلان علم و معرفت را نخستین نیاز هر انسانی دانست و عنوان داشت: دستیابی انسان به علم و معرفت نیازمند آن است که انسان به تزکیه نفس بپردازد.

وی با بیان اینکه نتیجه انجام عمل صالح، سعادتمندی در دنیا و آخرت است، اعلام کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا در تمامی لحظات غم و شادی در کنار همکارانمان باشیم و عیوب و نواقص آن‌ها را دوستانه به آن‌ها تذکر دهیم.

رضازاده با تاکید بر اینکه لرزش و ریزش یکی از کارکنان دستگاه‌ قضایی می‌تواند اقتدار کل دستگاه قضایی را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: همه کارکنان دستگا‌ه قضایی باید احساس مسئولیت کنند و از ریزش سایر همکارانشان جلوگیری کنند.

معاون فرهنگی دادگستری‌کل استان گیلان با بیان اینکه اگر یک قاضی پای خود را کج گذاشت باید سایر همکاران به وی تذکر دهند، عنوان داشت: مومن آینه مومن است و باید عیب دوست و همکار خود را به او متذکر شود.

وی روسای دادگستری‌ها را رهبران فرهنگی دستگاه قضایی دانست و اظهار داشت: دادگستری‌های شهرستان‌های گیلان باید اتاق فکر فرهنگی داشته باشند تا برای انجام اقدامات فرهنگی برنامه‌ریزی مدون انجام دهند.

Share