نماینده مردم لنگرود در مجلس:

زبان گیلکی ما در لهجه خلاصه شده است | راه نجات کشور تعامل با دنیاست

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از زبان خود صیانت کنیم، گفت: باید اقتصاد روستاها رونق یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، به مناسبت روز جهانی روستا، نخستین همایش توانمند سازی زنان و مردان روستا، توسعه پایدار روستایی به همت کمیته امور بانوان و خانواده فرمانداری لنگرود، بخشداری، بهزیستی، جهاد کشاورزی، ارشاد اسلامی و بانک کشاورزی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اشلامی این شهرستان برگزار شد.

مهرداد لاهوتی، نماینده مجلس شورای اسلامی در لنگرود در این همایش گفت: در قانون برنامه ششم عدالتی بین خانم ها و اقایان برقرار می شود و در توزیع مدیریت کشور عدالتی برقرار و تا پایان برنامه ششم، ۳۰ درصد مدیریت کشور خانم ها عهده دار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زبان گیلکی ما از بین رفت و ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، تصریح کرد: زبان گیلکی ما در لهجه خلاصه شده است و باید از زبان خود صیانت کنیم.

لاهوتی با اشاره به اینکه در بحث روستا نگرانی وجود دارد و امروز متوسط جمعیت ما ۷۵ درصد در شهر و ۲۵ درصد در روستا زندگی می کنند، افزود: ۱۱ میلیون حاشیه نشین در اطراف شهر امروز به معضلی تبدیل شد و مهم ترین دلیل این امر اقتصاد روستاست که باید اقتصاد روستاها درست شوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشاورزان گیلانی در استفاده بهینه از اراضی کشاورزی تلاش کنند و امروز ۵۰ درصد گوشت دام از برزیل و روسیه وارد می شود و سوال اینجاست مگر نمی شود در شرایط اب و هوایی خوب استان گیلان دام و طیور پرورش داد؟

لاهوتی در خصوص قانون FATF و تاکید بر اینکه ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم و راه نجات کشور تعامل سیاسی با دنیا و به طبع ان تعامل اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم و تا زمانی که تعامل سیاسی با دنیا برخوردار نشود قطعا تعامل اقتصادی هم برقرار نمی شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امکان دارد امروز دور کشور خود حصار بکشیم؟؟ ما باید بستری را فراهم کنیم و مشکلات اقتصادی کشور باید حل شود و در قانون FATF، یک محور و ستون داریم و همه ما در محور ولایت هستیم.

لاهوتی خاطرنشان کرد: موضوع اقتصادی کشور باید با حفظ ارزش های حاکم بر انقلاب و تعامل با مجامع بین المللی و حضور در صحنه مرتفع شود و مهم ترین هدف ما هم تعالی جمهوری اسلامی است.

دورترین نقاط روستایی یقین کنند که رهبران ما دلسوزترین افراد کشور نسبت به مردم هستند

سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود هم در همایش روز روستا گفت: امروز سیاست عمومی دولت در حوزه روستا و در سطح جامعه بهبود معیشت و اقتصاد روستا و مردم و حفظ روحیه نشاط، شادابی، امید و اعتماد در بین‌مردم است.

جوادپور تصریح کرد: هدف آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی از بین‌مردم این دوعامل است و هدف جنگ اقتصادی و تحریم دشمنان به فلج کشاندن مردم در معیشت و در مضیقه قراردادن انان و از بین بردن روحیه انقلابی و شادابی در بین‌مردم است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف دشمنان از تلاش خود دست نمی کشند، خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم و مردم ما در دورترین نقاط روستایی باید یقین کنند که رهبران‌ما دلسوزترین افراد کشور نسبت به مردم هستند.

جوادپور ادامه داد: جبهه دشمن قوی است اما ما باید در همه حال امید خود را حفظ کنیم و نیروهای مسلح حامی مردم هستند و اعتماد و پیوستگی و وحدت خود را همیشه حفظ کنیم.

مهری کامکار، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری لنگرود هم در حاشیه این همایش گفت: تبیین و معرفی توانمندی های روستائیان و اگاهی از وجود استعداد ها و پتانسیل های موجود در روستا از مهم ترین اهداف اولین همایش توانمندسازی زنان و مردان روستا است.

وی با تاکید بر اینکه بانوان با فعالیت در حوزه صنایع دستی موجب اشتغال پایدار می شوند، تصریح کرد: توانمندسازی روستائیان باعث افزایش تولید، اشتغال پایدار، کاهش مهاجرت روستائیان به شهر می شود‌.

کامکار ادامه داد: نمایشگاهی از دستاوردهای روستائیان در حاشیه این همایش در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

Share