مهرداد لاهوتی:

سه محصول عمده گیلان دچار بحران است | جلوی واردات را بگیرید و به داد کشاورز برسید

لاهوتی با بیان اینکه سه محصول عمده گیلان (چای، برنج، ابریشم) دچار بحران است، تصریح کرد: از ۱۲۰ هزار تن چای مصرفی ۳۰ هزار تن آن در کشور و از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج مصرفی هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن در کشور تولید می شود که باید داستان واردات حل شود تا کشاورز ما هم دچار خسران نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در کارگروه توسعه اشتغال روستایی و سرمایه گذاری با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، گفت: مهاجرت روستاها مشکل کشوری است و در آخرین سرشماری مشخص شد که ۲۵ درصد مردم در روستاها و ۷۵ درصد در شهرها زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان گیلان ۴۰ درصد جمعیت در روستاها و ۶۰ درصد در شهرها زندگی می کنند، اظهار کرد: آمار مهاجرت روستاها نگران کننده است و اقتصاد روستاها اگر درست مدیریت نشده و معیشت روستایی تامین نشود، روستائیان مهاجرت می کنند.

لاهوتی با بیان اینکه سه محصول عمده گیلان (چای، برنج، ابریشم) دچار بحران است، تصریح کرد: از ۱۲۰ هزار تن چای مصرفی ۳۰ هزار تن آن در کشور و از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج مصرفی هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن در کشور تولید می شود که باید داستان واردات حل شود تا کشاورز ما هم دچار خسران نشود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تقاضا کرد که جلوی واردات مسدود شود و به داد کشاورز برسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه آب بندان ها باید احیا شود، افزود: از ۱۱ سد لاستیکی در استان گیلان، چهار سد آن به لنگرود تعلق دارد که تا یک ماه آینده دو سد گالشکلام و پهلوان بست به بهره برداری می رسد.

Share