در مراسم معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان عنوان شد

عدم پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی در بیمارستان‌های خصوصی | کارگران امنیت شغلی ندارند

دبیر خانه کارگر استان گیلان با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که خانواده تامین اجتماعی نیمی از جمعیت استان را دربرمی‌گیرد، اظهار داشت: حدود ۷۰ روز است که دفترچه‌های تامین اجتماعی در بیمارستان‌های خصوصی قبول نمی‌شود و این معضل بزرگی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تودیع محمود ایزددوست مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان و معارفه عباس علیزاده به عنوان مدیر کل جدید، با حضور دکتر سازگارنژاد، معاون امور مجلس و استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مصطفی سالاری، استاندار گیلان در سالن همایش‌های بانک ملی رشت برگزار شد.

حسن ایزدی، دبیر خانه کارگر استان گیلان در این جلسه گفت: امروز از انتصاب آقای علیزاده به عنوان مدیرکل جدید تعاون و ارتقای آقای ایزددوست به عنوان مشاور وزیر خوشحالیم.

وی خواستار ارتقای تشکیلات کارگری شد و افزود: استفاده از نظرات آنها که نیمی از جمعیت استان گیلان را تشکیل می‌دهند حائز اهمیت است.

ایزدی با اشاره به وحدت تشکل‌های کارگری استان گیلان، تاکید کرد: اگر دنبال خواسته‌های خود هستیم باید صنعت و تولید را قوی نماییم.

دبیر خانه کارگر استان گیلان با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که خانواده تامین اجتماعی نیمی از جمعیت استان را دربرمی‌گیرد، اظهار داشت: حدود ۷۰ روز است که دفترچه‌های تامین اجتماعی در بیمارستان‌های خصوصی قبول نمی‌شود و این معضل بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه کارگران ما امنیت شغلی ندارند، تصریح کرد: خواستار ایجاد امنیت شغلی برای کارگران هستیم.

ایزدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: تمام تلاش خود را در راستای کمک به اقتصاد و تولید کشور می‌کنیم.

پیش از امنیت شغلی کارگران نیازمند امنیت تولید هستیم

به گزارش دیارمیرزا محمدرسول سماکچی، رییس کانون کارفرمایی با بیان اینکه ما نیز خواستار امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کدام کارفرماست که نیازمند کارگر خوب نباشد. ما پیش از امنیت شغلی کارگران نیازمند امنیت تولید هستیم.

وی با اشاره به اینکه اوضاع تولید در کشور خوب نیست، گفت: اگر‌ تولید رونق یابد امنیت شغلی کارگران نیز تامین می‌شود.

سماکچی خواستار پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی شد و افزود: چرا دولت تامین اجتماعی را غصب کرده است!؟ تامین اجتماعی برای من کارگر و من کارفرماست.

برخی هنوز مثل دوران جنگ مدیریت می‌کنند

مظفر حسینی، عضو هیات رییسه اتاق تعاون استان گیلان نیز در این مراسم خواستار جلسات ماهیانه با استاندار گیلان جهت حل مشکلات شد و افزود: ما را به عنوان یک فرد در ادارات می‌شناسند نه به عنوان نماینده یک صنف.

مدیرعامل اتحادیه فرهنگیان گیلان با بیان اینکه برخی از اتحادیه‌های ما جمع شدند و فعالیت نمی‌کنند، گفت: اتحادیه نانوایان گیلان تعطیل شده است و این در صورتی است ما در استان نانوایی‌های زیادی دارند.

وی با بیان اینکه برخی تعاونی‌ها را به بازی می‌گیرند، اظهار داشت: تعاونی‌ها در حدود زیادی می‌توانند عدالت را در جامعه ایجاد کنند.

حسینی با اشاره به اینکه در مدیریت ضعیف هستیم، افزود: برخی هنوز مثل دوران جنگ مدیریت می‌کنند.

وی گفت: برخی دوستان جرات نمی‌کنند برای استخدام کارگران زیرا بار مسائل بیمه‌ای و… بروند.

Share