مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان

ترویج سیره رضوی و معرفت شناسی نیاز امروز جامعه است

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در اختتامیه تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین المللی‌رضوی گفت:
ترویج سیره رضوی و معرفت شناسی نیاز امروز جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مونا ابروفراخ بعدازظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین المللی‌رضوی که در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره هایی با محتوا و رویکرد دینی و آیینی در گسترش فرهنگ رضوی و افزایش سطح دانش معنوی جامعه نقش به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره رضوی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ رضوی است، افزود: تعامل و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این جشنواره نقش موثری در مشارکت کودکان داشته و انتظار می رود با هم افزایی و همکاری دستگاه های فرهنگی در سال های آتی نیز شاهد استقبال گسترده و پرشور این جشنواره در استان باشیم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: دهه کرامت به عنوان نمادی از اشاعه فرهنگ رضوی در نظرگرفته شده که همه ارگان های فرهنگی تلاش خود را برای ایجاد شادی و نشاط اجتماعی برگرفته شده از فرهنگ رضوی بکار می برند.

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج سیره رضوی و معرفت شناسی نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد: جشنواره ها و محافل علمی، ادبی و هنری باید با رویکرد و محوریت فرهنگ رضوی برگزار شود، چون جامعه امروز نیازمند این فرهنگ است.

وی بهره گیری از ظرفیت کودکان را بهترین اقدام در راستای مشارکت آنها در برنامه های فرهنگی برشمرد و گفت: برای علاقمند کردن کودکان به امر کتابخوانی و یا تبیین فرهنگ و معارف دین در میان این قشر ضروری است آنها را در برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری مشارکت دهیم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: هدایت کودکان و نوجوانان به شرکت در جشنواره رضوی می تواند دستاوردهای بسیار خوبی هم در تشویق آنها به امر کتابخوانی و ترویج فرهنگ رضوی داشته باشد.

ابروفراخ با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در این امر بر تولید آثار فاخر تاکید کرد و گفت: این جشنواره با پرداخت به موضوعات فرهنگی و هنری بهترین فرصت و زمینه برای خلق آثار فاخر و ارزشمند با محوریت حضرت امام رضا (ع) و نشر معارف و اندیشه ‌های آن حضرت است.

Share