بخشدار مرکزی شهرستان رشت خبرداد

ایجاد کمربند گردشگری از مسیر روستای سقالکسار تا روستای سلکی‌سر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بخشدار مرکزی شهرستان رشت از ایجاد کمربند گردشگری از مسیر روستای نمونه گردشگری سقالکسار تا روستای سلکی‌سر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بخشدار مرکزی شهرستان رشت از ایجاد کمربند گردشگری از مسیر روستای نمونه گردشگری سقالکسار تا روستای سلکی‌سر خبر داد.

abroمونا ابروفراخ  با اشاره به این‌که بخش مرکزی شهرستان رشت دارای استعداد و توانمندی بالقوه‌ای برای فراهم کردن کمربندی گردشگری است، اظهار کرد: وجود روستاهای نزدیک به هم و با چشم‌اندازهای طبیعی روستایی، دارای جذابیت بسیار بالایی برای گردشگران است که قطعا با ایجاد این کمربندی می‌توانیم شاهد حضور هرچه بیشتر مسافران و گردشگران در این بخش باشیم.

وی با اشاره به این‌که کمربندی گردشگری از روستای نمونه گردشگری سقالکسار که دارای چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیری است آغاز می‌شود و تا روستای سلکی‌سر ادامه خواهد داشت، گفت: این کمربندی از مسیر چند روستای چشم‌نواز عزیزکیان و نارنجکل عبور خواهد کرد.

وی افزود: به دلیل قرار گرفتن این کمربندی گردشگری در جوار جاده زیبا و گردشگرپذیر سراوان با فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه به خصوص ایجاد مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های توریستی و… می‌توانیم شاهد یک کمربندی گردشگری با چشم‌اندازهای بسیار زیبا باشیم.

بخشدار مرکزی شهرستان رشت به وجود مرداب به عنوان دیگر جاذبه بخش مرکزی شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: در دهستان پیربازار از طریق روستاهای محمدآباد، بیجارخاله و اسلام آباد امکان دسترسی آسان به مرداب انزلی وجود دارد که به دلیل نزدیکی این روستاها به مرکز رشت با بهره‌گیری از پتاسیل‌های موجود می‌توان مسیر جدیدی را برای گردشگران مرداب انزلی فراهم کرد.

وی با اشاره به این‌که دو رودخانه گوهررود و زرجوب از مسیرهای بخش مرکزی شهرستان رشت عبور می‌کنند، افزود: اگر زیرساخت‌های لازم در این دو رودخانه جهت جذب گردشگر فراهم شود و این دو رودخانه از شرایط بد موجود رهایی یابند، قطعا شاهد تحولی بزرگ در حوزه گردشگری روستایی بخش مرکزی خواهیم بود.

ابروفراخ خاطرنشان کرد: روستاهای بخش مرکزی به دلیل نزدیکی به شهر رشت به عنوان مرکز استان شرایط بهتری را برای توسعه گردشگری روستایی دارند و با فراهم کردن زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در روستاها می‌توانیم در طول سال شاهد حضور گردشگران در این روستاها باشیم.

وی با اشاره به این‌که توسعه و تقویت گردشگری روستایی می‌تواند دهیاری‌ها را خودکفا کند، افزود: گردشگری روستایی امروزه با توجه به این‌که صنعت کشاورزی اهمیت خود را به عنوان محور اصلی توسعه روستایی از دست داده است نیاز به توسعه دارد، زیرا رشد فزاینده جمعیت، افزایش بهره‌برداری‌ها و کاهش منابع طبیعی و در نتیجه آن تهدید محیط زیست انسانی جوامع روستایی را برای ادامه حیات و تداوم رشد خود به ایجاد منابع درآمدی دیگری وا داشته است.

وی ادامه داد: به طور کلی جریان گردشگری روستایی را می‌توان از دو جهت مورد توجه قرار داد؛ از یک جهت برای محیط‌های روستایی و پیرامون آنها این فرصت را مهیا می‌کند تا گردشگران فارغ از هیاهوی شهری و تکنولوژی در بطن سنتی روستا زمانی را به فراغت بگذرانند و با فرهنگ اصیل گیلان آشنا شوند و از دیگر سو در کنار آن خانواده‌های روستایی که زمانی تنها اقتصاد آنان وابسته به زمین بوده است اکنون می‌توانند از طریق پر درآمدترین صنعت جهان که گردشگری است درآمدهای پایداری را کسب کنند.

وی در پایان توجه به گردشگری در بخش مرکزی را مهم‌ترین اولویت کاری خود دانست.

/ایسنا

Share