در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

از خطر نابودی تمدن رشت تا انتخاب شهرداری که عاشق خدمت باشد نه علاقه‎مند به پست گرفتن

احمد رمضانپور نرگسی در جلسه شورای شهر رشت گفت: باید شهرداری انتخاب کنیم که عاشق خدمت کردن باشد نه اینکه علاقه به پست داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاهمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت با اشاره به استعفای مسعود نصرتی شهردار رشت، اظهار کرد: اولویت امروز شورا تعیین شهردار برای رشت است و گمانه‌زنی هایی در این مورد صورت گرفته است و جلسات مختلفی نیز برگزار شد تا بتوانیم بهترین انتخاب را برای شهر رشت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی گمانه زنی‌ها و مصاحبه‌های صورت گرفته با واقعیت منطبق نیست، به سفر خود به تهران جهت پیگیری مطالبات شورا اشاره کرد و افزود: با شهردار سابق رشت نیز دیداری انجام گرفت و در مورد گرفتن سهمیه قیر مناسب و نیز تجهیز ناوگان قول های مساعدی داده شد.

علوی در مورد ساماندهی رودخانه های رشت گفت: برای ساماندهی روخانه ها باید ورودی پساب و سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه حذف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اساس قول هایی که در مورد زباله سوز داده شده بود هنوز هیچ اتفاقی در مورد پیش پرداخت ۲۵ درصد صورت نگرفته است. تا کنون ۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و برای اینکه شروع کار در مورد زباله سوز ۱۰ میلیارد دیگر از محل اعتبارات دولتی نیاز است.

بحران کم آبی در جامعه ما جدی است/مدیران ما در خواب خرگوشی به سر می‌برند

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به روند افزایشی مهاجرت به شهر رشت گفت: مهاجرت صورت گرفته به استان گیلان کاملا محسوس است و همه جای دنیا موج جمعیت یک فرصت محسوب می‌شود اما برای اینکار باید برنامه درست و مدون داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نگرانی مهمی در شهر رشت وجود دارد و آن نوع مهاجرین است گفت: مهاجرین که به گیلان و شهر رشت می آیند متمول هستند و سبب خواهند شد که به بافت شهر رشت آسیب برسانند و اگر مدیران شهری درست مدیریت نکنند سبب خواهد شد که شهر رشت مغلوب شود و تمدن این شهر از بین خواهد رفت.

این عضو شورا متذکر شد: ساختن شهرک ها در اراضی شهرهای استان به صورت یک برنامه جدی پیگیری شود.

وی گفت: طبق آمارهای غیر مستقل جمعیت مردم در گیلان از ۲ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر تا ۱۰ سال آینده افزایش خواهد یافت.

رسولی با بیان اینکه بحران کم آبی در جامعه ما جدی است، گفت: در بسیاری از نقاط کشور شاهد کمبود آب هستیم و زنگ خطر بحران آب کاملا شنیده می‌شود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مدیران ما در خواب خرگوشی به سر می‌برند، افزود: با توجه به موج مهاجرت به استان و شهر رشت باید مدیران برنامه های مناسبی را برای جلوگیری از کمبود آب ارایه دهند.

شهرداری انتخاب کنیم که عاشق خدمت کردن باشد نه علاقه‎مند به پست گرفتن

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: اعتقاد دارم کناره‌گیری مدیرانی مثل نصرتی باید پیگیری و آسیب شناسی شود و طوری رفتاری کنیم که پشت مدیران شهری باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل عدم توسعه یافتگی شهر رشت عدم ثبات مدیریتی است، تصریح کرد: بعد از انقلاب شهر رشت ۲۸ شهردار داشت و پس از تشکیل شورا عمر شهرداران به ۹ ماه رسیده است.

این عضو شورا متذکر شد: شورا استراتژی مشخصی برای انتخاب شهردار داشته باشد. همیشه گفته ام که استاندار میتواند غیر بومی باشد اما شهردار باید بومی باشد. آمارهای که از شهرهای دیگر در امر توسعه یافتگی تهیه شده است نشان می‌دهد که تاکنون مدیریتی درستی در شهر رشت نداشته ایم. باید شهرداری انتخاب کنیم که عاشق خدمت کردن باشد نه اینکه علاقه به پست داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز نگاه مردم به شورای پنجم نگاه ویژه ای است و باید طوری عمل کنیم که سه سال آینده کارهای تاثیرگذاری در شهر رشت داشته باشیم.

رمضانپور نرگسی اظهار داشت: همه مشکلات شهر رشت فقط پول نیست و می‌توانیم مدیریت بدون پول داشته باشیم و این نوع مدیریت جذب سرمایه گذار از خارج شهر است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه توسعه شهری را سر لوحه کار خودمان قرار دهیم، اظهار کرد: از وظایف شورا انتخاب شهردار است و برای شهردار آینده باید جانشین پرورش دهیم. اگر تاکنون این اتفاق رخ میداد امروز با چراغ دنبال شهردار در مناطق مختلف شهرداری نبودیم!

اصلاح دوربرگردان‌ها و راه اندازی «آی تاکسی»

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه اسماعیل حاجی پور اظهار کرد: تا کنون ۶۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر رشت اضافه شده است.

وی به انعقاد قرارداد فیبرنوری اشاره کرد و افزود: با این قرارداد ۱۰۰ دوربین جدید برای کنترل ترافیک تهیه می‌شود. طرح بازگشایی خیابان اقتصاد از کارهای دیکر کمیسیون حمل و نقل بود.

حاجی پور در مورد ارسال پیامک تخلف رانندگی گفت: در حال حاضر دوربین ها تخلفات را ثبت کرده و میزان جریمه به صورت پیامک ارسال میشود که سبب شده شاهد کاهش ۵۰ درصدی در میزان تخلفات باشیم.

وی افرود: دو نقطه از شهر رشت برای احداث پارگینک شناسایی شده است و ۱۰ ایستگاه اتوبوس نیز احداث کرده ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ادامه داد: اصلاح دوربرگردان ها برای امسال با ۴ میلیارد اعتبار در برنامه است که انتظار داریم تا ۳ ماه اینده اعتبار جذب شود.

حاجی پور در مورد هوشمندسازی چراغ ها نیز گفت: این امر مهمی است که چندین ماه است در حال پیگیری آن هستیم و چندین نقطه در شهر رشت مانند چهارراه میکائیل ،پرستار، دیلمان و میدان حشمت بسیار مهم هستند.

وی بیان اینکه با فعالیت اسنپ، تاکسی‌ها متضرز شدند، گفت: توانستیم با راه اندازی «آی تاکسی» بخشی از مشکلات رانندگان تاکسی را حل کنیم.

این عضو شورا در ادامه خطاب به رسانه ها گفت: فضای شهر را آرام کنید تا نمایندگان به درستی بتوانند برای انتخاب شهردار تصمیم بگیرند.

حاجی پور افزود: اینبار در انتخاب شهردار می‌ترسم بگویم که شهردار منتخب تا سه سال باقی خواهد ماند! نباید پروسه انتخاب شهردار رشت را عقب بیندازیم و این به ضرر شهر است و انتظار دارم که این شورا هفته آینده شهردار را انتخاب کنند چون توانایی این امر در اعضای شورا وجود دارد.

در ادامه با دوفوریت طرح الزام شهرداری به توسعه گردشگری موافقت شد.

در این جلسه همچنین با دوفوریت امکان سنجی و مکان یابی موقعیت شهرک های جدید در محدوده و حریم قانوتی شهر رشت از طرحهای کمیسیون عمران موافقت شد.

Share