قهرمان گیلانی پاراتکواندو آسیا:

پور رهنما: به دلیل ضایع شدن حقم از دنیای قهرمانی کناره‌گیری کردم

قهرمان پاراتکواندو آسیا خبر از کناره‌گیری درسن ۲۳ سالگی از دنیای قهرمانی داد و گفت: به دلیل تبعیضی که وزارت ورزش بین ورزشکاران قائل می‌شود و به دلیل ضایع شدن حقم از دنیای قهرمانی کناره‌گیری کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهدی پور رهنما با اشاره به کسب مقام قهرمانی در چهارمین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا اظهار کرد: این دوره از بازی‌ها به شیوه اوپن برگزار شد و هوگو پوشان سایر قاره‌ها در این جام حضور پیدا کردند.

وی افزود: در رقابت‌های پاراتکواندو ویتنام، امتیاز G4 به هوگو پوشان قاره آسیا تعلق گرفت و سایر قاره‌ها امتیازی معادل نصف امتیاز آسیایی‌ها را کسب کردند.

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی ویتنام با اشاره به شکست‌ناپذیری برای چهارمین سال متوالی در مسابقات بین‌المللی گفت: در فینال هوشیمینه به مصاف ایزالدیبیروف از روسیه با رنکینگ سه جهانی در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم رفتم و با پیروزی قاطعانه در برابر وی توانستم بدون شکست مدال طلا را کسب کنم.

پور رهنما بابیان اینکه پاراتکواندو برای نخستین بار در پارالمپیک ۲۰۲۰ به لیست رشته‌های ورزشی این جام معتبر اضافه می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه در سه سال گذشته در تمامی مسابقات شکست‌ناپذیر بودم و دارای رنکینگ نخست جهانی هستم، حضورم در المپیک ۲۰۲۰ قطعی است.

وی گفت: پاداشی که بعد از هر قهرمانی به پاراتکواندوکاران داده می‌شود معادل یک‌چهارم پاداشی است که به تکواندوکاران می‌دهند؛ وزارت ورزش به ورزشکاران عادی بعد از هر قهرمانی ۸۰ سکه می‌دهند درحالی‌که این پاداش برای ورزشکاران معلول ۲۰ سکه است.

دارنده مدال طلای مسابقات پاراتکواندو قهرمانی جهان بابیان اینکه وزارت ورزش هر دو سال یک‌بار از قهرمانان تجلیل می‌کند خاطرنشان کرد: دو قهرمانی آسیا و دو قهرمانی جهانی در چهار سال گذشته کسب کردم که وزارت ورزش پاداش یک قهرمانی آسیا و یک قهرمانی جهان را به پاراتکواندوکاران نمی‌دهد و معلوم نیست این سکه‌ها را به چه کسی می‌دهند.

پور رهنما خبر از کناره‌گیری از دنیای قهرمانی در سن ۲۳ سالگی داد و افزود: به دلیل تبعیضی که وزارت ورزش بین ورزشکاران قائل می‌شود و به دلیل ضایع شدن حقم از دنیای قهرمانی کناره‌گیری کردم.

وی با اشاره به بی‌تفاوتی مسئولین ورزش گیلان بیان کرد: مسئولین هیات تکواندو گیلانی تنها زمانی که به رای نیاز دارند زنگ می‌زنند و مرا به نهار دعوت می‌کنند؛ به‌محض اینکه رای گیری تمام شد دیگر خبری از ما نمی‌گیرند و تاکنون برای ایفای حق ورزشکارانشان در سطح کشوری هیچ تلاشی نکردند.

قهرمان پاراتکواندو آسیا افزود: مسئولین استان گیلان و شهر انزلی تنها برای گرفتن عکس به من زنگ می‌زنند و هیچ گام مثبتی برای ورزشکاران معلول برنمی‌دارند؛ در مراسم‌هایی که به‌عنوان تقدیر از ورزشکاران برگزار می‌کنند در کمال ناباوری به ورزشکاران عادی چهار سکه و به پاراتکواندوکاران یک سکه می‌دهند که این حجم از تبعیض نابخشودنی است.

Share