نماینده رشت در نشست کارگروه اشتغال

طرح‌های خوداشتغالی پول پاشی است | جلسات کارگروه اشتغال جای چانه‌زنی نیست

جعفرزاده در مورد طرح های خود اشتغالی اظهار کرد: صراحتا باید بگویم که طرح های خوداشتغالی پول پاشی است. اگر می‌خواهیم به اشتغال استان و شهرستان کمک کنیم باید صنایع مادر را تفویت نماییم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال شهرستان رشت با بیان اینکه هدف از تشکیل جلسات رفع موانع پرداخت تسهیلات اشتعالزایی است، گفت: هدف از توسعه اشتغال زایی رفع موانع و کمک به روستاییان و جلوگیری از حاشیه نشینی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آن چیزی که در سطح شهرستان دیده می‌شود از هدفی که داشتیم خیلی دور است، گفت: بانکها تا جایی که می توانند با متقاضی دوستانه تر رفتار کنند.

حسنی با بیان اینکه جذب اعتبارات اشتغالزایی سبب جهشی بزرگی در توسعه استان و شهرستان میشود، اظهار کرد: دولت قول داده است اگر اعتبارات اشتغالزایی در استان به طور کامل جذب شود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتباری دیگر در زمینه گردشگری به استان تخصیص می‌دهد.

جلسات کارگروه اشتغال جای چانه زنی نیست

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی دیگر نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که استان گیلان تنها استانی است که دبیری کارگروه اشتغال آن را توسعه و تعاون برعهده دارد، گفت: از وظایف دبیری این است که مسائل را کاملا رصد کند و به صورت پخته شده به این جلسات بیاورند.

وی در مورد طرح های خود اشتغالی اظهار کرد: صراحتا باید بگویم که طرح های خوداشتغالی پول پاشی است. اگر می‌خواهیم به اشتغال استان و شهرستان کمک کنیم باید صنایع مادر را تفویت نماییم.

جعفرزاده افزود: این جلسات جای چانه زنی نیست و باید گزارشی از میزان پیشرفت طرحها در بانکها ارایه شود.

نماینده رشت یادآور شد: از ۸۰۷ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه اشتغال تاکنون ۱۶ میلیارد تومان جذب شده است که باید علت را پیدا کتیم و آسیبها را شناسایی نمایم.

وی به اشکالات سامانه های پرداخت بانکها اشاره کرد و گفت: پرونده هایی بدون نقص است اما متاسفانه سامانه بانکها نمی‌پذیرند. همه انرژی خودمان را بر روی طرح کارا گذاشتیم در حالی که در طرح تکاپو که ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار مشخص شده کسی فعالیت ندارد.

تصویب ۲۰ طرح بوم گردی در شهرستان رشت

در ادامه رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون ۷۳ طرح مصوب با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان با اشتغالزایی ۱۹۶ نفر در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مصوب شده است.

وی به پرونده های بوم گردی در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: ۲۰ طرح در شهرستان رشت با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان مصوب شده است.

علیزاده با بیان اینکه سال گذشته برای پرونده هایی که در داخل بانکها می آمد، شورای کاری تشکیل می شد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است، امسال هم این روند ادامه داشته باشد تا موفقیت های بیشتری حاصل کنیم.

Share