جعفرزاده با انتقاد از وضعیت موجود

در سامانه کارا هیچ طرح مصوبی از گیلان وجود ندارد|گیلان رتبه ۳۱ کشور را در جذب تسهیلات دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در سامانه کارا هیچ طرح مصوبی از گیلان وجود ندارد و گیلان رتبه ۳۱ کشور را در جذب تسهیلات دارد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت ظهر امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: اوضاع شهرستان رشت در بحث اشتغال در کشور و استان اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه در طرحهایی که به دستگاههای اجرایی ارائه می شود گیلان رتبه ۲۶ را دارد، گفت: در تسهیلات معرفی به بانکها رتبه ۲۷ و تسهیلات که به انقعاد قرارداد منتهی شده است رتبه ۳۰ و میزان پرداخت تسهیلات رتبه ۲۹ را داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به صندوق کارا گفت: در سامانه کارا هیچ طرح مصوبی از گیلان وجود ندارد و گیلان رتبه ۳۱ کشور را در جذب تسهیلات دارد.

جعفرزاده ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طرح در کشور به موسسات عامل معرفی شده است که مجموعا ۲۷۶ میلیارد تومان برای استان بوده است که به عبارتی ۳ و نیم درصد اعتبار به استان اختصاص یافته است.

وی گفت: از این میزان کمتر از نیم درصد جذب شده است و شهرستان رشت در تسهیلات روستایی رتبه ۱۰ و در فراگیر رتبه ۳ را دارد.

نماینده مردم رشت اظهار داشت: ۱۲ و ۴ دهم درصد طرح در کارگروه اشتغال استان تایید شده است اما وضعیت پرداخت بانکهای عامل مناسب نیست و به همین علت گیلان پیشرفتی در سطح ملی در جذب تسهیلات اشتغال زایی ندارد.

به گزارش دیارمیرزا، جعفرزاده با بیان اینکه همه ما در اینجا برای رفع مشکل مردم جمع شده ایم گفت: چهار ماه است که رتبه گیلان در جذب اعتبارات در رتبه ۳۱ است اما اکنون چه اتفاقی افتاده که در مدت ۱۰ روز این رتبه به ۲۱ رسیده است. بنده از معاون اقتصادی استانداری می‌خواهم در این زمینه به صورت شفاف صحبت کند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال رتبه نیستیم افزود: اما باید مشخص شود چه اتفاقی افتاده است که تا تاریخ ششم تیر رتبه ۳۱ بودیم و الان به یکباره به رتبه ۲۱ رسیدیم؟!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه متذکر شد: برای بانکها باید جلسات جداگانه‌ای گذاسته شود و مشکلاتی که در پرداخت وجود دارد ریشه یابی کنیم.

وی در مورد بوم گردی نیز اظهار کرد: ۳۱ طرح در استان تصویب شده است و سوال بنده این است که چرا از این تعداد فقط یک عدد برای شهرستان رشت است.

جعفرزاده با بیان اینکه قابلیت این جلسه بسیار زیاد است گفت: باید برای احقاق حق شهرستان رشت با تمام وجود کار کرد و این جلسه بدون تعارف و برای رفع مشکلات مردم شهرستان رشت برگزار شد.

Share