رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تامین دارو اولویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است | مدیریت هزینه سرلوحه فعالیت معاونت‌ها باشد

شاهرخ یوسف‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این‌که ممکن است در شرایط اقتصادی نامناسب بیشترین فشار متوجه سیتم سلامت کشور شود، گفت: امروز تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران جزء اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، شاهرخ یوسف‌زاده در شصت و نهمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با رویکرد تدابیر لازم برای مدیریت هزینه و برون رفت از تحریم‌های احتمالی، با اشاره به مقوله مدیریت هزینه در برنامه‌ها و طرح‌های پیش رو دانشگاه اظهار کرد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، کمر همت بسته اند تا کشور را با یک جنگ روانی و اقتصادی درگیر کنند. در این راستا، هر گونه عدم توجه به مسایل اقتصادی و منابع درآمدی، آسیب جدی به بدنه حوزه سلامت وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به خاطر رسالت و ماموریت خود که همانا تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم است، در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارد.

مدیریت هزینه باید در سرلوحه فعالیت معاونت‌ها قرار گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به این‌که ممکن است در شرایط اقتصادی نامناسب بیشترین فشار متوجه سیتم سلامت کشور شود، تاکید کرد: امروز تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران جزء اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی ادامه داد: در این زمینه، حفظ خدمات درمانی نیز به عنوان گام بعدی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: برای حفظ خدمات درمانی و استمرار آن، باید مدیریت هزینه در سرلوحه فعالیت همه معاونت‌ها قرار گیرد و استفاده از تجربیات موفق سایر دانشگاه‌ها نیز می‌تواند در این مسیر مثمر ثمر باشد.

یوسف‌زاده یاد آور شد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک دانشگاه برنامه محور است، بنابراین باید در راستای مواجه شدن با شرایط سخت تدابیر لازم اندیشیده شود تا در صورت بوجود آمدن هرگونه شرایط خاص و غیر قابل پیش بینی، خدمات سلامت مورد نیاز مردم همچون گذشته استمرار داشته باشد.

وی افزود: کنترل و نظارت‌های مستمر در واحدهای تولید منابع که همه آن‌ها از ستاد دانشگاه به دورند می‌تواند گامی موثر در افزایش منابع پایدار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: با هوشیاری کامل باید اقدامات خوب حوزه سلامت اطلاع رسانی شود تا کاستی های کوچک در بین جامعه بزرگ نشود و روح ناامیدی و یأس در جامعه نهادینه نشود.

وی گفت: با در نظر گرفتن شرایط تحریم باید مسایل به خوبی مدیریت شود و نباید اجازه دهیم کوچکترین خللی در خدمت به مردم پیش آید و عملکرد مناسب ما در این مسیر، می‌تواند رضایت خاطر مردم را به دنبال داشته باشد.

Share