فرماندار آستارا خبر داد:

بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود

یونس رنجکش در آیین افتتاح نمایشگاه برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر که به مناسبت بزرگداشت این هفته در محل دائمی نمایشگاه های آستارا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در هفته مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان برگزار می شود.
یونس رنجکش در آیین افتتاح نمایشگاه برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر که به مناسبت بزرگداشت این هفته در محل دائمی نمایشگاه های آستارا برگزار شد افزود: این برنامه ها در طول هفته با همکاری بهزیستی، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، سپاه، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکل های مردم نهاد، دهیاری ها و سایر نهادها با محوریت فرمانداری این شهرستان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: توجه به شناخت آسیب های اجتماعی و تولید نشاط اجتماعی و بهره مندی از تجربیات و دانش روز با محوریت خانواده از جمله سیاست هایی است که در اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.
رنجکش گفت: در این نمایشگاه نیز که با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا و اداره بهزیستی برگزار شده است هر روز یک کارگاه آموزشی با همکاری نهادهای مرتبط با این ستاد به منظور آشنایی بیشتر مردم با چالش ها و مشکلات و تهدیدات اعتیاد در جامعه برگزار می شود.
فرماندار آستارا ادامه داد: حساسیت در خصوص مواد مخدر یک حساسیت جهانی است و بیش از یک قرن است که جهان در مبارزه با مواد مخدر است و در این زمینه کشورمان نیز با توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسئولیت‌های شرعی و تکلیف اجتماعی که دارد هزینه های بسیاری پرداخته است.
وی با اشاره به رشد بیش از چهار هزارو۲۰۰ برابری کشت خشخاش در افغانستان، کشور همسایه ایران در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۰۱ که آمریکا به این کشور حمله کرد را یک تهدید جدی برای امنیت کشور و جهان خواند.
وی گفت: به رغم شعارهای رنگارنگ در خصوص مبارزه جهانی با مواد مخدر متاسفانه به دلیل درآمدهای سرشار ناشی از قاچاق مواد مخدر در دنیا و آمیختگی آن با اقتصاد در سیاست شاهد پیچیدگی مبارزه بوده و حکایت از بهره برداری های دیگر در عرصه جهانی با هماهنگی مافیا برای ضربه‌زدن به کشورها در راستای منافع استعماری هستند.
یونس رنجکش اضافه کرد: برای برون‌رفت از مشکلات ناشی از اعتیاد باید جامعه از طریق آموزش مصون بماند و در این زمینه مهارت آموزش های زندگی توسط خانواده ها برای فرزندانشان باید در اولویت قرار گیرد.
فرماندار آستارا تاکید کرد: در مقابل اعتیاد که امروز از روش‌های مختلف جامعه را تهدید می‌کند روبرو هستیم و مقابله در آن یک عزم ملی و اجتماعی را می طلبد.
رنجکش گفت: تنوع در تولید انواع روانگردان ها در کنار محصولات صنعتی از انواع مواد مخدر چالش‌های جدی در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور است که هیچ کس مصون از آن نیست و همه باید در این زمینه فعال باشیم و به اقدامات پیشگیرانه که هزینه کمتری دارد روی آوریم.
وی خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به فرزندانشان و آموزش مهارت های زندگی به آنان شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share