در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان مطرح شد

کمیته امداد به تنهایی نمی تواند فقر را کاهش دهد/«مهر در انتظار همدلی» شعار امسال جشن عاطفه ها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل امداد خمینی(ره) استان گیلان شعار جشن عاطفه های امسال را «مهر در انتظار همدلی» بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم پربار تر و باشکوه تر از سال گذشته صورت گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, علیرضا محمدی مدیرکل امداد خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه در روز خبرنگار به دلیل مشغله کاری کمیته امداد نتوانست تجلیل از این قشر تاثیرگذار جامعه صورت دهد ,گفت:همه روزها, روز خبرنگار است و اگر خبرنگاران با ما همکاری کنند در بحث مشارکت مردمی مشکلی نخواهیم داشت.IMG_2045

محمدی اضافه کرد:در سال ۹۴ اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) تغیبر کرد و امروزه رویکرد کمیته امداد توانمند سازی خانواده در بحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر مسایل است و می خواهیم آنها را به جای رسوب گذاری در کمیته توانمند کنیم.

محمدی افزود:امروزه با توجه به محدودیت منابع کمیته امداد به تنهایی نمی تواند فقر را کاهش دهد و یا رفاه عمومی را افزایش دهد و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب سایر قوا نیز باید همکاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان گفت:خبرنگاران باید دلایل تولید فقر و مشکلات مردم را نشان دهند تا به رفع این مشکلات پرداخته شود و به گونه ای نباشد که فقر وجود داشته باشد و بگوییم نهادی به نام کمیته امداد وجود دارد تا مشکلات فقر مردم را حل کند.

علیرضا محمدیبا بیان اینکه در بحث توانمندسازی خانواده ها زمینه ی فرهنگی بحث اول ما است,تصریح کرد: یشترین طرح های کمیته امداد مبتنی بر آموزه های دینی و قرآنی است و در این راستا آموزش و مشاوره خانواده ها را داریم و جامعه هدف ما زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از ازدواج، دختران در شرف ازدواج و دانش آموزان دارای افت تحصیلی یا ترک تحصیل ، می باشند که در سال گذشته نزدیک به ۲۴ هزار نفر آموزش دادیم و تقویت دین باوری و اصول دین با محوریت کلام وحی، ولایت مداری، افزایش خودباوری و تقویت اعتماد به نفس، ایجاد نشاط در خانواده ها، تقویت همگرایی با انقلاب اسلامی، روش زندگی بر اساس سبک زندگی اسلامی، جامعه پذیری از جمله اهداف این آموزش ها می باشد که در قالب مجتمع عای فرهنگی هنری و تربیتی به مخاطبان ارائه داده می شود.

محمدی گفت: در سطح استان گیلان ۳ کانون فرهنگی دائم و ۱۶ کانون فرهنگی موقت، ۳۴ مرکز کانون جوانان پیروان ولایت و ۳۰ کلاس قرآن داریم و در بحث اردویی میزبان ۲۵۶۰ دانش آموز از ۱۶ استان کشور در کانون شهیدمطهری چابکسر بودیم.

وی همچنین گفت: اعتباری که در سال ۹۳ در زمینه فرهنگی هزینه شده است بیش از ۵ میلیارد ریال بوده است که از این مقدار ۲ میلیارد ریال از طریق خیرین و ۳ میلیارد ریال از طریق منابع دولتی پرداخت شده است.

وی شعار جشن عاطفه های امسال را «مهر در انتظار همدلی» بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم پربار تر و باشکوه تر از سال گذشته صورت گیرد.

محمدی به آموزش ۱۲ هزار نفر از مددجویان در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: پیش از اشتغال باید آموزش بدهیم تا به اشتغال پایدار برسیم و در این زمینه ۱۱ میلیارد ریال هزینه کردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان اظهار داشت: در سال گذشته ۵۶ میلیارد ریال وام اشتغال از منابع بانکی و داخلی به ۴ هزار مددجو پرداخت کردیم و ۵ هزار فرصت شغلی داشتیم و این اعتبار امسال تقریبا دو برابر شده است و ۷۵ میلیارد ریال به استان گیلان تخصیص پیدا کرده است که از این میزان ۴۶ میلیارد ریال به استان تحویل داده شده است و میزان این وام از ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان می باشد.

وی همچنین افزود: در زمینه کاریابی نیز کمیته امداد این آمادگی را دارد که اگر شرکت های خصوصی بخواهند فرزندان مددجویان را جذب کنند تا دو سال حق بیمه آنها را پرداخت بکند.

علیرضا محمدی با بیان اینکه «مسکن» که یکی از رویکرد های اساسی کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد, اظهار داشت:از هفته دولت سال ۹۳ تا هفته دولت امسال یک هزار و ۱۰۷ مسکن برای مددجویان با اعتبار بالغ بر ۲۸۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال مورد بهرداری قرار گرفته است.

مدیرکل امداد خمینی(ره) استان گیلان اضافه کرد: در سال ۹۴ برنامه ای داریم که با هماهنگی بنیاد مسکن و تعامل بانک ملی برای اولین بار در استان هزار واحد مسکونی بصورت زنجیره ای برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شود.

محمدی ادامه داد: ۶۱۸ مورد ساخت و خرید مسکن مددجویان با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال که غالباً در زمینه مسکن مهر می باشد در برنامه وجود دارد.

وی با بیان اینکه سعی می کنیم مددجویان را به سمت روستا نشینی سوق دهیم گفت: در این زمینه به ۲۰ خانوار بالغ بر بک میلیارد ریال کمک کرده ایم.

وی در زمینه بهداشت و درمان گفت: یک هزار و ۳۲۲ مورد کودکان زیر شش ساله دارای سوء تغذیه در استان گیلان داریم که بصورت میانگین به آنها ۹۰ هزار تومان پرداخت می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار ۱۹۵ مورد وام قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شد.

محمدی گفت: ۵ هزار یتیم در استان گیلان وجود دارد که ۲۴ هزار حامی به آنها کمک می کنند که البته ۶۰ درصد آنها از خارج استان می باشد.وی در زمینه طرح محسنین نیز عنوان کرد: نزدیک به ۱۴ هزار نفر در طرح محسنین یعنی کودکان بد سرپرست داریم که از این تعداد ۳ هزار ۳۰۰ نفر دارای حامی می باشند و نزدیک ۱۰ هزار نفر بدون حامی هستند که امیدواریم برای آنها نیز حامی جذب شود.

جشن عاطفه ها امسال دو مرحله ای خواهد بود

رمضانی معاونت توسعه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در زمینه جشن عاطفه گفت: امسال جشن عاطفه ها به صورت دو مرحله صورت می گیرد که یک مرحله آن در روز پنجشنبه ۲۶ شهریور در پایگاه های جمع آوری و روز جمعه ۲۷ شهریور در مصلی های استان گیلان و مرحله دوم آن در روز هشتم مهر در مدارس صورت میگیرد.IMG_2042

وی اهداف این جشن را تقویت فرهنگ انفاق، گسترش حس نوع دوستی، تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی دانست و افزو: صداوسیما ،بسیج ،آموزش و پرورش و کمیته امداد در این جشن همکاری می کنند.

رمضانی گفت: ۱۳۱۳ مسجد به کمیته امداد برای جمع آوری کمک های مردمی یاری می کنند که کمک های مردمی جمع آوری شده توسط آنها در مستضعفین همان قسمت پخش می گردد. همچنین پایگاه های بسیج نیز کمک های دریافتی را بین دانش آموزان بسیجی همان پایگاه پخش می کنند.

وی افزود کمک هایی که توسط آموزش و پرورش جمع آوری می شوند توسط مدیر مدرسه به دانش آموزان نیازمند داده می شود.

معاونت توسعه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در پایان شماره حساب ۴۷۹۰۴۷۹۰۸۳ را برای جمع آوری کمک های مردمی معرفی کرد.

محمدعلی زادمرد رئیس ادره روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان نیز در حاشیه این نشست گفت:دو هزار و ۷۴۹ سهم جذب محسنین از طریق برنامه ماه عسل برای استان گیلان بوده است.

Share