در نشست با مدیرعامل بنیاد برکت مطرح شد

برخی نقاط گیلان از سیستان هم محروم‌تر هستند | صنایع تعطیل شده گیلان می‌توانند احیا شوند

نماینده رشت یادآور شد: گیلان از استانهایی است که از سرسبزی خدادادی برخوردار است اما متاسفانه محروم است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت در نشست با مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه زمان زیادی از تاسیس این بنیان نمی‌گذرد، گفت: فعالیتهای این بنیاد نشان از جدیت و اثرگذاری آن در فقز زدایی است.

محمد احمدی با بیان اینکه امروزه یکی از روشها در فقر زدایی توزیع پول بین افراد مستمند و مستحق است، گفت: از شیوه های فقر زدایی در بنیاد برکت حل مشکلات به صورت اساسی و ریشه ای است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت با جمعیتی بالغ بر ۹۵۰ هزار و داشتن ۶ بخش از مراکز بزرگ استانهای شمال کشور محسوب می‌شود، گفت: جمعیت شهر رشت روزانه به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

احمدی ادامه داد: شهرستان رشت دارای ۲۸۸ روستا است که ۳۰ درصد از کشاورزی استان را برعهده دارد و ۲۷ درصد شالیزارهای گیلان در این شهرستان قرار دارند.

وی با بیان اینکه اولویت توسعه استان در بحث کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی است، یادآور شد: شهرستان رشت در چند موضوع محروم است. سیستم فرسوده آبرسانی در روستاها که مدتهای تعویض نشده و نیز نبود مدارس کافی در کنار خانه مددجویان از موضوعات مهم این شهرستان است.

برخی نقاط گیلان از سیستان هم محروم تر است

در ادامه جبار کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت گفت: بنیاد برکت همانگونه که از نامش پیدا است با خود برکت را به همراه دارد.

وی گفت: حجم کاری این بنیاد به اندازه وزارتخانه است اما آن مشکلاتی را که وزارتخانه ها در رفع مسایل دارند اینجا وجود ندارد و کار به سرعت و عملیاتی تر است.

کوچکی نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است بنیادهایی مانند بنیاد برکت می توانند کمک حال بسیار خوبی در رفع مشکلات باشند.

نماینده رشت یادآور شد: گیلان از استانهایی است که از سرسبزی خدادادی برخوردار است اما متاسفانه محروم است.

وی با اشاره به تعطیلی صنعت نساجی در گیلان گفت: در کل استان چندین کارخانه در حال کار هستند و کارخانه های بزرگ مثل چوکا در معرض تعطیلی قرار دارند و دخانیات نیز با مشکلات زیادی درگیر است.

کوچکی نژاد افزود: شهر رشت یک دوم جمعیت از استان را در خود جای داده است و متاسفانه زیر ساخت شهر رشت بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه در گیلان بخش خصوصی بسیار کم توان در حال تولید است، افزود: متاسفانه بانکها در پرداخت تسهیلات در مورد طرحهای گردشگری ضعیف عمل می‌کنند و امیدواریم با حمایت بنیاد برکت از صنایع دستی و گردشگری کار اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مناطقی در گیلان و شهرستان رشت وجود دارد که از سیستان و بلوچستان هم فقیر تر و محروم تر هستند، گفت: شهر رشت به علت بالا بودن آبهای زیر زمینی معضل بزرگی در فاضلاب ها دارد و مردم انتظار دارند که این مشکل برطرف گردد.

صنایع تعطیل شده گیلان می‌توانند احیا شوند

به گزارش دیارمیرزا در ادامه غلامعلی جعفرزاده دیگر نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از موضوعات مهم استان صنایعی هستند که تعطیل شدند و این صنایع بدهکار هستند و اگر سرمایه گذاری برای رفع مشکلات این صنایع ورود کنند این صنایع دوباره می توانند تولیدات خود را آغاز کنند.

جعفرزاده افزود: هیچ کاری مهمتر از اشتغال نیست و این موضوع در کشور به صورت غده سرطانی در آمده است.

وی ادامه داد: می‌توانیم با کمک و استفاده از ظرفیت بنیاد برکت این مشکل را تا حدودی در استان برطرف کنیم.

Share