مدیر عامل بنیاد برکت مطرح کرد

تمرکز بنیاد برکت روی ایجاد اشتغال است | مشارکت بنیاد برکت در ۱۱ طرح اقتصادی گیلان

جعفری با بیان اینکه بنیاد برکت در ۱۱ طرح اقتصادی در استان گیلان شرکت کرده بود، افزود: از ۴ طرح خارج شدیم و در حال حاضر در ۷ طرح مشارکت داریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید جعفری مدیر عامل بنیاد برکت در جلسه ای که با حضور فرماندار شهرستان رشت و نمایندگان شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه گیلان از استانهای مورد توجه این بنیاد بوده است، گفت: تاکنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گیلان ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

جعفری با بیان اینکه بنیاد برکت در ۱۱ طرح اقتصادی در استان گیلان شرکت کرده بود، افزود: از ۴ طرح خارج شدیم و در حال حاضر در ۷ طرح مشارکت داریم.

وی افزود: بنیاد برکت تاکنون در استان گیلان ۳۷ مدرسه با ۲۲۹ کلاس ساخته است که تاکنون ۲۵ مدرسه تحویل و ۱۲ مدرسه با مبلغ ۹ میلیارد تومان درحال ساخت است که امیداوریم تا بهمن ماه ۹۷ به پایان برسد.

مدیر عامل بنیاد برکت در مورد کمک به مساجد نیز گفت: بنیاد برکت تاکنون برای تجهیز و ساخت ۱۰ مسجد را برعهده گرفته که از این تعداد ۷ مسجد را توانستیم به تعهدات خود عمل کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه بیش از ۶۱۱ یتیم در گیلان مورد حمایت بنیاد است، افزود: هزار و ۲۱۴ نفر وام قرض الحسنه به مبلغ ۷ میلیارد تومان از طریق بنیاد برکت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد بنیاد اشتغال در کشور است، گفت: بنیاد برکت با توجه به دغدغه های رهبری در حوزه اشتغال و با عنایت به اینکه نرخ بیکاری در جمعیت جوان بالاست، تمرکز خود را روی این حوزه قرار داده تا نتیجه فعالیتها به اشتغال پایدار جوانان در مناطق محروم منجر شود.

جعفری با بیان اینکه اشتغال در روستاها باید رونق پیدا کند، گفت: وقتی جوانان در روستا شغلی نداشته باشند مجبور به مهاحرت میشوند و هرچقدر هم امکانات عمرانی در روستاها فراهم باشد منجر به ماندگاری نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بابد به فکر معیشت و اقتصاد روستاییان باشیم، افزود: برنامه عملیاتی در استان با اولویت اشتغال در دستور کار قرار خواهیم داد و هر سه ماه یکبار هم برای پیشرفت کار و پیگیری های لازم در استان حضور خواهم یافت.

Share