دو تن از نمایندگان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا تاکید کردند

برای توسعه و اعتلای گیلان با استاندار جدید همکاری می‌کنیم

درحالی که پیش بینی می شود کمتر از ۲۴ ساعت دیگر استاندار جدید گیلان معرفی شود، دو تن از نمایندگان گیلان در مجلس بر لزوم همکاری با گزینه نهایی دولت فارغ از اینکه چه کسی خواهد بود تاکید کردند

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آخرین جلسه هیئت دولت که به‌ ریاست حجت‌الاسلام روحانی تشکیل شده بود استانداران ۷ استان کشور انتخاب شدند. باتوجه به سفر رئیس جمهور به آمریکا  آخرین جلسه هیات دولت بدون حضور روحانی برگزار شد تا پرونده انتخاب استانداران جدید در جلسه روز یکشنبه هیات دولت مطرح شود. درحالی که پیش بینی می شود کمتر از ۲۴ ساعت دیگر استاندار جدید گیلان معرفی شود، دو تن از نمایندگان گیلان در مجلس بر لزوم همکاری با گزینه نهایی دولت فارغ از اینکه چه کسی خواهد بود تاکید کردند.

هر فردی که بر روی کار بیاید از او حمایت می‌کنیم

حسن خسته بند نماینده انزلی در مجلس در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه اولویت ما نمایندگان انتخاب استاندار بومی برای گیلان است یادآور شد: اما باید به این نکته توجه داشت که گزینه بومی باید توانایی بالایی خصوصا در زمینه توسعه پروژه های عمرانی استان داشته باشد.

وی بر لزوم پرهیز از جناح بندی در انتخاب استاندار تاکید کرد و افزود: اگر فقط به دلیل اینکه یک گزینه از لحاظ سیاسی متعلق به جناح خاصی باشد برخی ناکید کنند که او باید حتما استاندار شود، بنده چنین چیزی را قبول ندارم و باید بر توانایی افراد نیز توجه داشت.

نماینده انزلی در مجلس یادآور شد: اگر انتخاب ما باشد و آن فرد ناکارآمد باشد می گویند خودتان انتخاب کردید و خسارتش را فقط استان می بیند بنابراین پست استانداری، منصبی نیست که هر دقیقه تغییر یابد و دنبال گزینه دیگری باشیم.

خسته بند در پایان بر لزوم همکاری با استاندار آتی گیلان تاکید کرد و گفت: مطمئن باشید که هر فردی بر روی کار بیاید مردم انزلی و گیلان از وی برای توسعه استان حمایت خواهند کرد.

با گزینه نهایی دولت همکاری خواهیم کرد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه استاندار آتی گیلان وظیفه دارد مطالبات مردم استان را پیگیری کند، یادآور شد: به عنوان نماینده مردم می بایست مطالبه مردم را پیگیری کنم و مردم نیز خواستار انتخاب استاندار بومی هستند اما اینکه چه کسی استاندار شود حق طبیعی دولت است و نمایندگان در این زمینه صرفا نظر مشورتی ارائه می دهند.

نائب رئیس فراکسیون مستقلان در پایان یادآور شد: در نهایت همه ما باید برای اعتلای استان با استاندار منتخب دولت همکاری کنیم که من هم قطعا این کار را خواهم کرد.

گفتنی است با تصویب هیات وزیران محمدعلی نجفی استاندار پیشین گیلان به عنوان استاندار جدید البرز انتخاب شد. هم اکنون از مصطفی سالاری استاندار سابق بوشهر و هادی حق شناس معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور به عنوان دو گزینه جدی استانداری نام برده می شود.

 

Share