با شعار «رشت، شهر خلاق خوراک»؛

آرمان حداد قله نانگاپاربات پاکستان را فتح می‌کند

علوی گفت: با حمایت دیگر اعضای محترم شورای شهر، مبلغ قابل توجهی به آرمان حداد برای صعود به قله نانگاپاربات موافقت شد و از فردا آرمان حداد به مدت ۵۰ روز و با شعار «رشت، شهر خلاق خوراک» یکی دیگر از قله های مرتفع جهان در کشور پاکستان را صعود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر حسین علوی با تاکید بر حمایت های شورا و مدیریت شهری از قهرمانان ورزشی تاکید کرد: شورای شهر در حمایت از قهرمانان ورزشی برای ارتقا به مدارج بالاتر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

رئیس شورای شهر رشت افزود: آرمان حداد، افتخار ما گیلانی هاست که پیش از این توانسته بود قله ۸۰۴۷متری در هیمالیا را بدون کپسول اکسیژن صعود نماید، ارتفاعی که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود و از میان ۱۰ قله مرتفع جهان، تنها ۱۴ نفر موفق به صعود همه این قله ها شده اند.

وی با اشاره به مصوبه جلسه ۱۴۲ شورای شهر رشت اظهار کرد: با حمایت دیگر اعضای محترم شورای شهر، مبلغ قابل توجهی به آرمان حداد برای صعود به قله نانگاپاربات موافقت شد و از فردا آرمان حداد به مدت ۵۰ روز و با شعار «رشت، شهر خلاق خوراک» یکی دیگر از قله های مرتفع جهان در کشور پاکستان را صعود خواهد کرد.

رئیس شورای شهر رشت یادآور شد: دو سال گذشته نیز شورای شهر با لایحه های کمک مالی برای صعود به قله برودپیک هیمالیا موافقت نموده بود و این جوان برومند گیلانی توانست پرچم پرافتخار رشت را در قله یاد شده به اهتزاز درآورد.

گفتنی است، آرمان حداد کوهنورد جوان رشتی، متولد سال ۱۳۶۴ می باشد و ۱۷ سال سابقه کوهنوردی دارد. وی تاکنون ۴قله از ۱۰ قله مرتفع جهان را فتح کرده و در پنجمین سفر خود قرار است قله «نانگاپاربات» پاکستان را فتح نماید.

وی سال گذشته به عنوان سفیر شهر خلاق یونسکو پرچم شورا و شهرداری رشت را در قله ۸۰۰۰متری هیمالیا به اهتزاز درآورد.

آرمان حداد تاکنون دو مستند ساخته است که مستند ورزشى او به نام «ماناسلو دشنه اى در دل آسمان» در سال ۲۰۰۹ در میلان ایتالیا برگزیده شده است.

Share