در اولین مجمع سلامت شهرستان لاهیجان مطرح شد:

نیکفر: ۳۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور وارداتی است | جانبازی: لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان است

عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد دارو و مواد اولیه مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود و مجلس به دولت در رابطه با تامین داروهای خاص تاکید کرده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ذبیح الله نیکفر در اولین مجمع سلامت شهرستان لاهیجان گفت: ۳۰ درصد دارو و مواد اولیه مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود و مجلس به دولت در رابطه با تامین داروهای خاص تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات پرسنل، پزشکان، مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان از سالهای گذشته می‌باشد، افزود: برای کسری طرح سلامت یک درصد ارزش افزوده مالیات برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از خیرین خواست در امر سلامت، درمان و تشکیل کانون‌های سلامت محله در شهرستان لاهیجان حمایت جدی داشته باشند.

لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان است

در ادامه امیر جانبازی، فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه لاهیجان بعنوان قطب درمانی شرق گیلان است گفت: خیرین در اجرای طرح سلامت درشهرستان لاهیجان مشارکت نمایند.

وی در خصوص تشکیل کانون‌های سلامت محله با جمعیت بیش از چهار هزار نفر با بیان اینکه اولین گام آموزش خانواده‌ها آگاهی دادن به آنها در حوزه سلامت  است، تصریح کرد: مقرر شد بصورت یک حرکت خودجوش با توجه به تاکید دولت تلاش مضاعف در امر سلامت داشته باشند.

Share