فرماندار لاهیجان خبر داد:

برگزاری جشنواره چای در لاهیجان | موظف هستیم چای را در سطح ملی معرفی نماییم

امیر جانبازی از برگزاری جشنواره چای تحت عنوان «چای، لاهیجان، فرهنگ» در لاهیجان خبر داد و افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از محصولات داخلی، موظف هستیم محصول چای را در سطح ملی معرفی نماییم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار لاهیجان از برگزاری جشنواره چای تحت عنوان «چای، لاهیجان، فرهنگ» با برپایی ۲۰ عرفه در ۲۱ اردیبهشت ماه در لاهیجان خبر داد.

امیر جانبازی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از محصولات داخلی، موظف هستیم محصول چای را در سطح ملی معرفی نماییم.

وی افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص چای لاهیجان، که بعنوان پایتخت چای ایران می‌باشد با برگزاری آیین‌های ویژه، جشنواره و برنامه های متنوع قصد داریم انواع و اقسام چای داخلی کشور را به مردم بشناسانیم.

۲۱ هزار هکتار زمین زیرکشت چای می‌باشد

در ادامه خردادپور معاون سازمان چای کشور با اشاره به اینکه ۲۱ هزار هکتار زمین زیرکشت چای می‌باشد، گفت: ۴۵ هزار خانوار و ۱۴۰ کارخانه چایسازی در حال فعالیت استحصال برگ سبز چای به چای خشک می‌باشند.

وی افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۶۰ برگ سبز چای که حدود ۹۸ درصد درجه یک و ۳۲۳تن درجه دو می‌باشد، برداشت شده است که ارزش اقتصادی آن بالغ بر۴۳۰ میلیارد تومان می‌باشد.

خردادپور تصریح کرد: کیفیت چای ایرانی با توجه به تولید انجام گرفته بالا می‌باشد و نظر به اینکه تولیدات کشاورزی متاثر از شرایط جوی می‌باشد در صورت مناسب بودن آب وهوا و برنامه هایی که برای ارتقا کیفیت سازمان چای کشور پیش بینی می گردد میزان تولید بیش از ۱۱۰ هزارتن خواهد بود.

Share